Specialiștii de la Edustudio Helsinki, un ONG care creează material didactic pentru România, pe modelul celui finlandez, cum pot face profesorii orele mai antrenante, au explicat pentru Școala 9, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.

Raluca Cenan-Niemi, specialist în pedagogia finlandeză, a oferit pentru Școala 9 exemple concrete de cum pot profesorii să îi implice mai mult pe copii la ore și cum să împletească predarea cu jocul:

Dascălii trebuie să aibă pregătite mici surprize, dar și o structură clară, cu rutine (de exemplu, când ora a mers bine, se ascultă o melodie preferată a copiilor și toți dansează, inclusiv cadrul didactic).

Totodată, pot să-i implice pe copii cât de mult, să le ceară părerea, să îi ajute să își evalueze participarea, dar și învățarea: “Cine consideră că a înțeles tot la ora de matematică, să bată din palme de 3 ori”; “Cine crede că mai are întrebări să ridice patru degete în aer”.

Cum s-a pregătit Finlanda pentru învățământul digital încă de acum 15 ani, citește pe Școala 9 BRD.

 
 

Urmărește-ne pe Google News