Jecmaneala e practicata si de angajatii firmelor importante de taxi din Capitala, dar cu putina atentie nu veti fi nevoit sa platiti sume aberante pentru curse mici. Libertatea a aflat care sunt smecheriile la care apeleaza taximetristii pentru a umfla costul cursei. Daca pe vremea raposatului dictator costul unei curse era "ridicat" cu ajutorul unei sarme montate la acceleratie, acum taximetristii apeleaza la metode mai sofisticate si mai greu de sesizat de un neavizat. Datorita aparatelor de taxat electronice, metodele de "impulsionare" isi au pozitia, in mare, pe comenzile electronice ale masinii, in speta pe bord. Un avant poate fi dat prin simpla apasare a claxonului, iar suma totala tarifata sa creasca exact ca gogoasa din poveste. Este suficient ca soferul sa creeze atmosfera, injurand si sa gesticuleze nervos, ca privirea clientului sa fie luata de pe aparatul de taxat.
Din categoria "usoara", adica simplu de manarit, fac parte si aparatele cu buton. In mare, dupa ce este "reglat" de un electrician "priceput", aparatul de taxat primeste impulsuri de la un intrerupator fixat la indemana soferului si ferit de ochii clientului. De obicei, asezat pe schimbatorul de viteza. Se mai poate afla si in cutia de viteza, iar senzorul este actionat cu o miscare subtila de maneta a soferului.
Exista si cazuri de soferi-actori, care in timpul cursei devin brusc agitati, lovesc bordul cu pumnul sau din greseala pornesc stergatoarele. Acest teatru este numai de ochii clientului, care nu mai apuca sa vada cum pretul cursei ia avant. Si casetofonul va poate taxa atunci cand soferul asculta muzica mai tare, iar bass-ul alimenteaza pretul cursei.
Alti taximetristi se bazeaza pur si simplu pe naivitatea clientului, prostindu-l pe fata. Chiar daca pe masina sa scrie pe toate partile ca practica un tarif "uman", aparatul taxeaza cu alt pret. Acest lucru se poate intampla din doua motive. Ori in timpul cursei, intr-un moment de neatentie al pasagerului, este schimbat tariful, ori, pur si simplu, aparatul este fixat pe un tarif mai mare, dar nu poate fi vazut deoarece luminozitatea afisajului este reglata astfel incat sa poata fi citita numai atunci cand aparatul este umbrit.
Mai exista metode din categoria "grea", dar care, asa cum sustin taximetristii, nu ar fi prea profitabile, insa se practica. Se pot monta pe masina roti de dimensiuni mai mici, iar aparatul care contorizeaza rotatiile merge mai repede din cauza "distantei" parcurse. De toate aceste "tepe" va puteti feri daca, atunci cand apelati la serviciile unui taximetrist, va urcati intr-o masina inscriptionata si daca urmariti cu atentie miscarile soferului.