Daca Ludovic Orban, ministrul transporturilor, vrea ca numele sa nu-i fie legat de unul din marile tunuri imobiliare, atunci trebuie sa se implice fara ezitare in lamurirea si rezolvarea, inclusiv pe cale judiciara, a afacerilor oneroase prin care a fost praduit hotelul Astoria (scos mult subevaluat la o licitatie dubioasa si discreta, pentru o datorie marunta a Societatii Feroviare de Turism), aceeasi soarta si dupa aceeasi reteta pregatindu-se si ultraelegantul complex turistic Snagov Astoria. Sumele aflate in joc acum sunt de zeci de milioane de euro, asa ca ministrul nu poate zice ca are chestiuni mai importante pe cap si nu se ocupa de maruntisuri. Cu atat mai mult, cu cat e imposibil sa nu fi aflat ca, bunaoara, inca de pe vremea celebrului Necolaiciuc, complexul Snagov a fost canalul pe unde, prin lucrari, dotari si achizitii aberant umflate, s-au scurs sume uriase din conturile Caii Ferate. Mai mult, chiar in ministeriatul Orban, complexul n-a fost accesibil, sustin sindicalistii, personalului CFR, fiind folosit de regula pentru chiolhanuri ale stabarimii si drept cuibusor de nebunii.
Este de asteptat ca o ancheta administrativa serioasa sa intre in culisele afacerilor de la Societatea Feroviara de Turism, facand publice nu doar dedesubturile afacerilor falimentare ale acesteia, ci si criteriile dupa care la carma ei au fost instalate nevestele unor lideri PNL, grabite sa cumpere limuzine, nu sa achite datoriile. Presupun ca tevatura nu excede nici competentele DNA. Oricum, ministrul Orban, altminteri locvace, nu poate ramane la pozitia mutului. Ba as adauga ca scandalul poate starni vibratii auriculare si premierului Tariceanu. Caruia nu cred ca-i poate fi indiferent ca, in guvernarea sa, patrimoniul public e tinta unor tunuri imobiliare.