Ministerul Turismului are ca obiectiv „creșterea notorietății, pe piețele țintă și emergente, ca o destinație turistică de calitate, prin reconceptualizarea elementelor de diferențiere pe piața internațională a turismului și eficientizarea acțiunilor de promovare”.

Acțiuni concrete

Astfel că acțiunile ministerului vor fi puse în practică prin „realizarea de campanii integrate, utilizând și execuții TV, prin plasarea în seriale TV new age, populare, produse în principal în SUA sau la Bollywood, Coproducții televizate și promovare pe televiziuni de nișă”. În plus, vrea ca dispora să fie punct de informare pentru străini.

”Valorificarea diasporei ca ambasador al turismului prin încurajarea organizării a cât mai multor evenimente oficiale și informale cu tematică românească de către comunitățile românești, eventual cu sprijinul ambasadelor și reprezentanțelor de turism ale României, cu invitarea unui număr cât mai mare de persoane din actualele țări de reședință, inițierea unei campanii dedicate românilor din străinătate (exemplu: „Romania is not about borders. Romania is about spirit”) de sensibilizare și conștientizare a importanței pe care membrii diasporei o au, în calitate de purtători și multiplicatori ai mesajelor pozitive despre țara noastră; conceperea unei campanii virale dedicate diasporei (exemplu: „Ask me what X – Dracula, Nadia Comăneci, etc. – and I have in common?”), care să faciliteze furnizarea de informații, online și offline, cu și despre România, în comunitățile în care trăiesc români”.

Țintele ministerului

Ministerul Turismului vrea ca până în 2021 notorietatea României să crească cu 25%, dar vrea ca și turiștii străini și cei locali să cheltuie mai mult. Autoritățile își propun „creșterea sumelor cheltuite/pachet turistic de către turiștii străini, ajungând în anul 2021, la 675 de euro și creșterea sumelor cheltuite/pachet turistic de către turiștii români, ajungând în anul 2021, la 270 de euro”.

Citește și:

 
 

Urmărește-ne pe Google News