UPDATE 20 iulie, ora 11.20: Ghidul agenției de turism Karpaten, Dragos Barcan, a declarat pentru Libertatea că „pasagerii în niciun moment nu au fost abandonați în aeroport” de către el și că declarațiile turiștilor „făcute în legătură cu ghidul și agenție sunt total false”.

El a făcut patru precizări, pe care le redăm mai jos:

  • Ghidul, Dragos Barcan, se afla în aeroport așa cum se poate observa în fotografii, în tricou verde
  • Împreună cu agenția s-a elaborat si s-a pus în aplicare un plan de cazare și transport pentru pasageri, ca aceștia să nu doarmă pe podeaua terminalului, deoarece nu s-a putut lua legătura în timp util cu reprezentanții companiei WizzAir pentru soluții.
  • Toate costurile acestei operațiuni au fost asumate de Agenția Karpaten Turism.
  • În prezent, agenția lucrează activ în soluționarea problemelor pentru ca turiștii să revină în cât mai scurt timp și în siguranță în România.

UPDATE 20 iulie, ora 0.40: Reprezentanții Wizz Air au declarat pentru Libertatea că zborul anulat este din cauza situației la nivel global cu serviciile Microsoft, dar acum serviciile online Wizz Air sunt disponibile și clienții pot rezerva bilete și pot face check-in online.

„În conformitate cu politica noastră, și chiar dacă cauza întreruperii a fost în afara controlului nostru, clienții ale căror zboruri au fost anulate vor primi automat o rambursare de 120% sub formă de credite WIZZ în termen de 24 de ore de la ora programată a zborului. În cazul în care un client dorește să își reprogrameze zborul în loc să primească o rambursare, trebuie să apeleze linia centrului de relații clienți pentru asistență specială”, a transmis Wizz Air.

„În plus, clienții pot acum să rezerve din nou un zbor sau să solicite o rambursare prin intermediul website-ului nostru oficial sau al aplicației mobile”, se arată în comunicat.

Turiștii aflați pe aeroportul din Lisabona pot suna la numărul de asistență specială, 0040 312 294 796, un număr cu tarif normal.

***

Știrea inițială: 19 iulie, ora 22.42: Oamenii spun că nu au primit nicio explicație și că nu știu cum vor mai ajunge în România din circuitul care a costat peste 1.000 de euro de persoană.

„Suntem un grup de 44 de persoane al agenției Karpaten care am rămas blocați pe aeroportul din Lisabona deoarece compania Wizz Air a anulat zborul și nu ne-a spus nimic. Deocamdată stăm de o oră și așteptăm”, a spus Cristiana Profir, unul dintre turiști, pentru Libertatea.

În afara celor 44 de turiști, alți peste 200 de oameni așteaptă în aeroport revenirea la București, în condițiile în care nu există alte zboruri directe în această seară și nici în weekend.

„Ni s-a anulat un zbor Wizz fără nicio explicație, problema este că nu ne ajută nimeni, ei nu au un birou aici, toată lumea ridică din umeri și nu știm care va fi soarta noastră. Am avut peripeții și la plecare, când avionul a avut o întârziere de peste două ore. Au venit și jurnaliștii din Portugalia și ne-au intervievat pe câțiva dintre noi”, a spus și Alexandru Darie, altă persoană din grupul celor 44 de turiști.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 6

Oamenii spun că următorul zbor este programat abia pe 23 iulie, iar problema este că nu au garanția că vor fi primiți la bord, pentru că, foarte probabil, acel zbor va fi plin.

„Și problemele nu s-au terminat aici. Ghidul nostru era al companiei Karpaten, este vorba despre un ghid local, doar că omul ne-a zis că nu mai e treaba lui. De ce? Pentru că am fost ultimul lui grup. De mâine pleacă, și-a dat demisia”, au povestit pasagerii pentru Libertatea.

Libertatea a contactat și reprezentanții agenției de turism Karpaten, și pe cei ai Wizz Air pentru a obține un punct de vedere, dar până la momentul publicării știrii nu am primit niciun răspuns.

Urmărește-ne pe Google News