«Franşiza era o glumă proastă»
“Şi mai există o noutate, anume impunerea ca asigurarea de insolvabilitate a agenţiei de turism turoperatoare să acopere şi turistul care a contractat vacanţa vândută de turoperator printr-o agenţie detailistă. Considerăm că beneficiarul poliţei este turistul, care până acum, dacă achiziţiona vacanţa de la detailist, iar turoperatorul de unde detailistul luase pachetul intra în faliment, nu era despăgubit”, a adăugat Filipescu. Reprezentanţii marilor companii care vând sejururi admit că măsura este binevenită.
“Franşiza era o glumă proastă, pentru că turistul nu mai recupera absolut nimic din bani în cazul falimentului agenţiei”, susţine Alin Burcea, primvicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiei de Turism.
Mai mult de jumătate din agenţii nu au activitate
În prezent, în România sunt înregistrate aproximativ 2.500 de agenţii de turism, din care funcţionează 1.500.
Potrivit datelor ANAT, 200 operează cu asigurările expirate, iar, pe de altă parte, reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Turism au constatat că 500 au încheiate contracte de franşiză.