Campania se desfăşoară în perioada 1 iulie-15 septembrie, pe trei coordonate: intrarea în ţară, acomodare şi timp liber, materialele de informare fiind distribuite în locaţii precum Aeroportul Henry Coandă, hotelurile des frecventate de turiştii străini, restaurantele din Centrul Istoric, muzeele din Bucureşti, etc. Materialele de informare, care au caracter preventiv, promovând în acelaşi timp Capitala României, prin referiri la istoria, arhitectura şi siguranţa locului, au fost traduse în patru limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană şi rusă), cu sprijinul Colegiului Economic „Virgil Madgearu”, fiind multiplicate cu aportul Corpului Naţional al Poliţiştilor.
Până în prezent, Poliţia Capitalei a distribuit beneficiarilor, precum şi partenerilor implicaţi în campanie, un număr de 9000 de flyere şi peste 6500 de afişe şi suporturi de pahare, cuprinzând sfaturi preventive traduse în limbile engleză, germană, franceză şi rusă. Informaţiile se referă la diferite metode prin care turiştii străini sunt abordaţi de diferite persoane, cu scopul de a fi înşelaţi. Turiştilor li se recomandă să evite tranzacţiile financiare în afara cadrului bancar, respectiv al caselor de schimb valutar. În situaţia în care se deplasează cu autovehicule ale firmelor de taximetrie, turiştii sunt sfătuiţi să solicite, la pornirea în cursă, activarea aparatului de marcat. Totodată, turiştii străini sunt informaţi că în România drogurile şi prostituţia sunt ilegale. Se recomandă o atitudine precaută cu privire la bunurile pe care le au asupra lor, în special, în zone aglomerate sau la terase, unde consumul de alcool poate deveni o condiţie favorizantă victimizării.
Poliţia Capitalei a amplasat, în zona Centrul Istoric, un punct de informare mobil prin care se asigură contactul permanent cu publicul. Poliţiştii de proximitate din cadrul Secţiei de Poliţie pentru Centrul Vechi, cunoscători a cel puţin unei limbi străine de circulaţie internaţională, informează cetăţenii, turiştii români sau străini cu privire la importanţa adoptării conduitei preventive. Pentru identificarea percepţiei cu privire la gradul de siguranţă din Bucureşti, poliţiştii sociologi din cadrul Serviciului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, cu sprijinul colegilor Biroului Relaţii Internaţionale – DGPMB, au realizat şi tradus în limba engleză un chestionar de opinie, multiplicat în 600 de exemplare şi distribuit, spre completare, turiştilor străini.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro