Începutul sezonului estival a fost marcat de haos pe mai multe aeroporturi din Europa și nu numai, într-un moment în care companiile aeriene, agențiile guvernamentale și operatorii din industrie se luptă să facă față cererii de călătorii, care, în unele cazuri, a depășit deja nivelul din 2019.

Este posibil ca situația să se înrăutățească și mai mult, avertizează experții în turism citați de New York Times, pe măsură ce numărul de călătorii va crește în iulie și august, iar tot mai mulți americani vor pleca la rândul lor în vacanță în Europa, beneficiind de decizia recentă a administrației Biden de a renunța la cerința de testare COVID pentru călătoriile aeriene internaționale.

Deja sute de zboruri au fost anulate sau întârziate zilnic pe principalele aeroporturi din Europa. Pe aeroporturile Heathrow din Londra și Schiphol din Amsterdam, spre exemplu, pasagerii au așteptat până la șase ore pentru controlul de securitate.

Probleme, scrie Washington Post, au fost și pe aeroporturile din Stockholm și Dublin.

„Erau doar mulțimi uriașe de oameni confuzi și frustrați peste tot și nicio informație”, a explicat pentru New York Times Eliza Glass, o tânără care a sosit pe Heathrow la începutul acestei luni, doar pentru a afla că zborul ei spre Toronto a fost anulat. „După o oră de mers în cerc m-am așezat pe valiza mea și am plâns”, a adăugat ea, sintetizând senzațiile multor călători blocați pe aeroport.

Cauzele unui fapt statistic înfiorător: 41% dintre tinerii români ar accepta dictatura. Sociolog: „Totul este deja luat de generațiile precedente”
Recomandări
Cauzele unui fapt statistic înfiorător: 41% dintre tinerii români ar accepta dictatura. Sociolog: „Totul este deja luat de generațiile precedente”

De întârzieri și anulări sunt afectate numeroase companii, de linie sau low-cost, care pur și simplu nu își mai pot respecta orarul de zbor.

Care este cauza haosului de pe aeroporturile europene

Industria turismului vorbește despre o „furtună perfectă”, una favorizată de mai mulți factori.

Ridicarea restricțiilor de călătorie COVID în întreaga Europă, începând cu luna aprilie, a generat o creștere bruscă a cererii de călătorii, iar operatorii se străduiesc să își suplinească personalul, pentru a face față.

Aeroporturile și companiile aeriene au concediat zeci de mii de lucrători în timpul pandemiei și mulți dintre ei nu mai vor să se întoarcă acum la vechile lor joburi, la salariile mici și orele lungi de muncă. Recrutarea și formarea de personal nou, în special piloți și agenți de securitate din aeroporturi, pot dura mult timp și este puțin probabil ca multe posturi să fie ocupate la timp pentru perioada de vârf a călătoriilor din vară.

În Marea Britanie spre exemplu, lipsa agenților de securitate a dus la formarea de cozi uriașe pe aeroporturile din Londra, Manchester și alte orașe, ceea ce a determinat companiile aeriene să anuleze zeci de zboruri. Directorul general al Ryanair, companie low-cost, a sugerat „mobilizarea armatei” pentru atenuarea blocajelor. Autoritățile britanice au respins rapid ideea, potrivit The Guardian.

Ce înseamnă moartea liderului Hamas, Yahya Sinwar, pentru Orientul Mijlociu. Netanyahu câștigă politic, dar conflictele în regiune nu se vor încheia | ANALIZĂ
Recomandări
Ce înseamnă moartea liderului Hamas, Yahya Sinwar, pentru Orientul Mijlociu. Netanyahu câștigă politic, dar conflictele în regiune nu se vor încheia | ANALIZĂ

„Ceea ce se întâmplă este rușinos – o situație teribilă pentru călători, companiile aeriene și organizațiile de turism și un rezultat al unei planificări proaste”, a declarat Frank Oostdam, directorul Asociației olandeze a agențiilor de turism și a turoperatorilor, un organism reprezentativ pentru industria turismului din Olanda.

Românii nu au fost feriți de probleme. La începutul lunii, zeci de români au fost dați jos din avionul care trebuia să-i aducă la București de la Londra, după ce au stat pe pistă peste 3 ore, pe fondul problemelor de pe aeroportul Gatwick. Apoi zborul a fost anulat.

Sâmbătă, zborurile Wizz Air București-Napoli și Napoli-București au întârziat aproape trei ore, problema invocată de echipajul de zbor fiind lipsa de personal.

La această agitație se adaugă faptul că angajații din aviație din Europa au organizat greve în ultimele săptămâni, cerând condiții de lucru mai bune și salarii mai mari, pe fondul inflației în creștere.

Aeroportul Charles de Gaulle din Paris a anulat peste 100 de zboruri joi, după ce sindicatul său a anunțat o grevă pentru a cere o creștere salarială lunară de 300 de euro pentru tot personalul aeroportului.

Săptămâna trecută, peste 360 de zboruri au fost anulate pe aeroporturile italiene, după ce controlorii de trafic aerian și membrii personalului de zbor au organizat o grevă de 24 de ore. Au fost afectate și zboruri din România.

Marcel Ciolacu și George Simion conduc la prezidențiale și în sondajul CURS. Pe ce locuri sunt Mircea Geoană și Nicolae Ciucă
Recomandări
Marcel Ciolacu și George Simion conduc la prezidențiale și în sondajul CURS. Pe ce locuri sunt Mircea Geoană și Nicolae Ciucă

Piloții de la Scandinavian Airlines au amenințat, de asemenea, că vor declanșa o grevă începând cu sfârșitul lunii iunie din cauza unor dispute salariale.

Willie Walsh, directorul general al Asociației Internaționale a Transportului Aerian, un grup comercial al companiilor aeriene, a declarat că schimbările de politică COVID au creat multă incertitudine și nu au oferit industriei turistice suficient timp pentru a se pregăti pentru reluarea călătoriilor, după o oprire de doi ani.

„Nu este de mirare că asistăm la întârzieri operaționale în unele locuri”, a spus el.

Care sunt problemele și cum se pot pregăti călătorii

Experții spun că toți călătorii trebuie să se pregătească pentru cozi lungi, anulări de zboruri și întârzieri, chiar și după ce au ajuns la aeroport pentru check-in, deoarece unele companii aeriene schimbă programul de zbor în ultimul moment pentru a gestiona problemele de personal.

Un sfat util este cel de a descărca pe telefon aplicația operatorului aerian, pentru a fi la curent cu cele mai recente modificări și pentru a putea face mai ușor o nouă rezervare.

În multe aeroporturi europene, experții în turism recomandă pasagerilor să ajungă cu trei sau patru ore înainte de zborurile programate, pentru a trece de cozile lungi.

Deficitul de personal de pe aeroporturi a provocat, de asemenea, întârzieri în livrarea bagajelor, unii pasageri așteptând până la o săptămână pentru a-și recupera gențile. Unii operatori de turism îi sfătuiesc, prin urmare, pe călători să nu își lase bagajele la cală. Dacă acest lucru nu este o opțiune, operatorii îi sfătuiesc pe turiști să se asigure că au un bagaj de mână cu articole esențiale, pentru primele câteva zile de călătorie.

La începutul acestei luni, Esra Topaz, o studentă la arte plastice, a zburat de la Paris la Londra cu un zbor British Airways care a avut o întârziere de peste cinci ore. Bagajul ei de cală nu a mai ajuns niciodată. După trei zile, geanta i-a fost în cele din urmă livrată acasă, mirosind a brânză și alte bunuri perisabile, pe care le adusese din călătorie.

„Am stat ore întregi în așteptare încercând să dau de urma bagajului meu, dar a fost imposibil să obțin vreo informație clară”, a spus ea. „Atât de multe zboruri fuseseră schimbate, încât nu știau pe care se afla geanta mea”, a spus tânăra, citată de New York Times.

Peter Vlitas, oficial al Internova Travel Group, care reprezintă peste 70.000 de consilieri de turism din întreaga lume, spune că este important ca turiștii să aibă un plan de urgență în cazul în care itinerariile de zbor planificate nu pot fi respectate.

„Dacă aterizați pe un aeroport din Europa și zborul dvs. este anulat și nu puteți reprograma imediat din cauza unor probleme de capacitate sau a unor greve, atunci există posibilitatea să luați un tren sau un feribot pentru a ajunge acolo unde doriți să mergeți. Fie că este vorba de zona rurală franceză sau de insulele grecești, există și alte modalități de a ajunge la destinație”, a spus el.

Analiștii mai au un sfat: rezervați-vă cu suficient timp pentru conexiuni, dacă acestea sunt necesare.

Lucrurile s-ar putea înrăutăți în iulie și august

Analiștii și reprezentanții industriei spun că situația se poate agrava. Reprezentanții industriei turismului și sindicatele anticipează că întreruperile se vor înrăutăți în special în lunile de vârf ale verii, iulie și august, scrie New York Times.

Henry Harteveldt, analist în industria turismului la Atmosphere Research Group, a declarat pentru Washington Post că, deși condițiile se îmbunătățesc în fiecare săptămână, problemele de pe aeroporturile europene ar putea dura până la toamnă sau iarnă.

Iar turiștilor europeni li se vor alătura tot mai mulți călători veniți de peste Atlantic. Mulți americani care au amânat planurile de călătorie internațională pe toată durata pandemiei caută acum oportunități de excursii rapide în această vară, potrivit unui studiu recent realizat de Skyscanner, un site de rezervări, care a analizat volumul de căutări pe Google și tendințele pentru diferite cuvinte-cheie legate de călătorii.

Căutările pentru „zboruri ieftine oriunde” au crescut cu 600%, iar căutările pentru „cum să rezervi un zbor în aceeași zi” au crescut cu 200% față de iunie 2021, potrivit studiului.

Autoritățile încearcă și ele să rezolve parțial problema, deși soluția ar putea să nu fie neapărat pe placul călătorilor.

Companiile aeriene din Marea Britanie au fost sfătuite, spre exemplu, să anuleze zborurile pe care nu le pot asigura în această vară, pentru a evita o repetare a haosului din luna mai, scrie BBC.

Guvernul și autoritatea de reglementare în domeniul aviației au scris marți transportatorilor, cerându-le să se asigure că orarele lor de vară sunt „realizabile”.

Oficialii au adăugat că anularea din timp este „mai bună” decât anularea zborurilor în ultimul moment.

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Arma teribilă testată cu succes de Franța. Va avea misiunea de a-i elimina pe luptătorii lui Putin aflați în Ucraina
Știrileprotv.ro
Arma teribilă testată cu succes de Franța. Va avea misiunea de a-i elimina pe luptătorii lui Putin aflați în Ucraina
Dan Bordeianu a rupt tăcerea și a spus adevăratul motiv al despărțirii de Adela Popescu, după ani și ani de zile: „M-am îndrăgostit foarte tare de ea. În momentul în care eu am decis să...”
Viva.ro
Dan Bordeianu a rupt tăcerea și a spus adevăratul motiv al despărțirii de Adela Popescu, după ani și ani de zile: „M-am îndrăgostit foarte tare de ea. În momentul în care eu am decis să...”
Sărbătoare mare vineri, 18 octombrie! Mulți români poartă numele acestui sfânt. Cui trebuie să-i spui „La mulți ani”
Libertateapentrufemei.ro
Sărbătoare mare vineri, 18 octombrie! Mulți români poartă numele acestui sfânt. Cui trebuie să-i spui „La mulți ani”
Zodiile pe care le lovește Cupidon toamna aceasta. Urmează cea mai romantică perioadă pentru ele
FANATIK.RO
Zodiile pe care le lovește Cupidon toamna aceasta. Urmează cea mai romantică perioadă pentru ele
Ce l-a speriat pe grecul Pantelis Kapetanos în România: „Era foarte periculos, dar mi-am zis: «Mă duc și eu după ei!»”
GSP.RO
Ce l-a speriat pe grecul Pantelis Kapetanos în România: „Era foarte periculos, dar mi-am zis: «Mă duc și eu după ei!»”
Țara care s-a umplut de șerpi mari. Se află în Europa, iar românii o vizitează pentru că e plină de clădiri ce au arhitectură spectaculoasă
FANATIK.RO
Țara care s-a umplut de șerpi mari. Se află în Europa, iar românii o vizitează pentru că e plină de clădiri ce au arhitectură spectaculoasă
Boală contagioasă care ucide în 48 de ore! A fost descoperită în România
Financiarul.ro
Boală contagioasă care ucide în 48 de ore! A fost descoperită în România
"Tombola" de pe TikTok prin care escrocii se îmbogăţesc rapid. Dai bani şi primeşti un "block" la schimb
Observatornews.ro
"Tombola" de pe TikTok prin care escrocii se îmbogăţesc rapid. Dai bani şi primeşti un "block" la schimb
Horoscop 18 octombrie 2024. Balanțele au nevoie de asigurări din partea celor cu care colaborează, dar nu le cer cui ar trebui
HOROSCOP
Horoscop 18 octombrie 2024. Balanțele au nevoie de asigurări din partea celor cu care colaborează, dar nu le cer cui ar trebui

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI