Doresey a scris pe Twitter că plata pentru reclame ”forțează mesaje politice asupra oamenilor” cu o putere care ”aduce riscuri politice semnificative, putând fi folosită pentru a influența votul astfel încât să afecteze viața a milioane de oameni”.
Rețelele sociale se află sub o imensă presiune în SUA pentru a elimina reclamele ce distribuie informații false, acestea putând afecta alegerile.
Zuckerberg nu vrea să ”cenzureze”
Mark Zuckerberg a apărat miercuri decizia Facebook de a nu interzice reclamele politice mincinoase, afirmând că societatea nu dorește să impieteze asupra libertății de exprimare.
În schimb, Facebook a crescut eforturile pentru a elimina propaganda rusă, după ce aceasta a afectat alegerile prezidențiale din SUA în 2016.
Totuși, decizia Facebook de a nu verifica informațiile din reclamele politice au atras criticile democraților americani, inclusiv ale fostului vicepreședinte Joe Biden și a senatoarei Elizabeth Warren. Ambele persoane candidează în interiorul Partidului Democrat din SUA pentru a fi nominalizat drept candidat prezidențial.
Warren a promis că va sparge giganții IT dacă va fi aleasă.