Noua politică editorială a Twitter interzice orice reclame care menționează candidații politici, alegeri și măsuri de vot, dar permite postări ale jurnaliștilor și editorilor, precum și promovarea anumitor cauze sociale și umanitare, relatează Business Insider.
Unul din șefii companiei, Vijaya Gadde, a dat detalii vineri cu
privire la aplicarea noilor reguli de conținut la Twitter.
Mai exact, Twitter interzice orice postări care menționează „un
candidat, un partid politic, un oficial al guvernului ales sau
desemnat, date despre alegeri, referendum, măsuri de vot,
legislație, regulamente, directive sau rezultate judiciar” iar
interdicțiile includ anunțuri de la candidați politici și
partide, arată sursa citată.
Editorii de știri sau anunțurile privind cauzele sociale vor fi
exceptate de la această regulă, a anunțat oficialul companiei, în
urma unor luări de opinie ale senatorilor americani Elizabeth Warren
și Ted Cruz cu privire la modul în care politica ar putea fi
afectată de această decizie.
Politica editorială Twitter vine în contradicție cu cea a
Facebook, ai cărei reprezentanți au comunicat recent că nu vor
verifica anunțurile politice difuzate pe platforma de socializare.
Explicând decizia Twitter, Gadde a menționat anunțurile politice plătite și micro-targetingul, aduc „riscuri semnificative pentru politică, cu privire la modul în care pot fi folosite pentru a influența voturile afectând viața milioanelor de utilizatori”.
CEO-ul Twitter, Jack Dorsey, a stârnit ample dezbateri când a
anunțat măsurile, în octombrie, spunând că „mesajul politic
trebuie câștigat, nu cumpărat”. Compania nu a oferit atunci prea
multe detalii despre modul în care intenționa să definească
conținutul politic plătit sau să aplice interdicția.