Anunțul vine în contextul investigațiilor efectuate de către Congresul SUA în privința implicării Rusiei în alegerile prezidențiale din 2016.
De altfel, pe lângă Twitter, Facebook și Google au fost programate pentru audieri.
Mark Warner, membru al Partidului Democrat din Comisia pentru Informații a Senatului american, acuză Twitter că face eforturi prea puține pentru a bloca propaganda rusă. El a afirmat că Twitter nu a răspuns la multe întrebări legate de folosirea platformei sale de către Rusia.
Moscova neagă orice fel de implicare, însă Twitter a anunțat că a identificat și eliminat 22 de conturi legate direct de alte 500 de pagini și profile de Facebook legate de Rusia. De asemenea, a descoperit alte 179 de conturi de Twitter legate de aceeași rețea de propagandă.
Russia Today a promovat tweet-uri americane
În fine, Twitter a mai anunțat că postul rus de televiziune Russia Today, controlat de Kremlin, a cheltuit 274.000 de dolari pe reclame și a promovat 1.823 tweet-uri care ar fi țintit publicul american.
Russia Today și agenția de știri Sputnik au făcut propagandă și în cadrul alegerilor din Franța.
Anul trecut, conturile bancare ale Russia Today din Marea Britanie au fost blocate din aceleași raționamente.
Suma în sine nu este foarte mare, dar este mult mai mult decât cei 100.000 de dolari pe care Facebook a recunoscut recent că i-a încasat de la conturi și entități legate de Rusia.
Boții de pe Twitter care fac spam
Spre deosebire de Facebook, Twitter permite și existența boților, care nu sunt altceva decât conturi automate. Potrivit unui studiu al Universității Oxford, boții de pe Twitter au diseminat știri false și propagandă într-un ritm foarte ridicat într-o serie de state americane, în care publicul este împărțit aproape egal între republicani și democrați. Aceste conturi au fost mult mai active într-o perioadă de 10 zile din jurul alegerilor din noiembrie 2016.
Twitter a mai anunțat că a suspendat,din iunie, 117.000 aplicații, acestea fiind responsabile de 1,5 miliarde de tweet-uri ”de calitate slabă”, trimise în acest an.
Warner a introdus o propunere prin care vrea să oblige rețelele de socializare să arate cine cumpără reclamele politice. Presa, televiziunile și radiourile se supun de mult timp acestor norme, însă nu și platformele online.
CITEȘTE ȘI:
Începe Loteria Vizelor 2019. Reguli noi introduse de autoritățile din SUA
EXCLUSIV/ Cea mai mare problemă a lui Liviu Vârciu în rolul de tată. „Nu sunt genul care să facă asta. Sper să fie cineva prin preajmă”