Elon Musk a anunţat că publisherii vor putea taxa punctual accesul la conţinutul pe care-l postează pe Twitter, prin intermediul unei noi forme de monetizare pe care platforma o va lansa curând.
Practic, o publicaţie poate stabili un paywall strict pentru o anumită postare şi să ceară o anumită sumă de bani de la utilizatorii care vor să aibă acces la aceasta.
Această formă de plată reprezintă o alternativă la Subscripţii (fosta Super Follows), unde utilizatorul plăteşte un abonament lunar, care-i facilitează accesul la toate postările unui anumit publisher.
Viitoarea formă de monetizare va permite utilizatorilor care nu sunt dispuşi să plătească un abonament lunar să cumpere punctual accesul la o anumită postare.
„Acest lucru le permite utilizatorilor care nu s-ar înscrie pentru un abonament lunar să plătească un preț mai mare pe articol, atunci când doresc să citească un articol ocazional”, a scris Musk, pe Twitter. „Ar trebui să fie un avantaj major atât pentru organizațiile media, cât și pentru public”.
Dincolo de faptul ca va fi lansată cândva în luna mai, deocamdată nu se cunosc alte informaţii despre viitoarea formă de monetizare. Nu se ştie, de exemplu, cât va fi comisionul pe care-l va opri Twitter din aceste plăţi.
Twitter opreşte 10% din Subscripţii, dar asta după primul an. Este posibil ca acelaşi comision să fie aplicat şi pentru plăţile individuale, care reprezintă o nouă facilitate prin care platforma socială încearcă să se redreseze financiar.
Publicațiile au experimentat în trecut sistemul de plată per articol, dar modelul nu a fost păstrat, deoarece mulți publisheri preferă abonamentele lunare, care tind să garanteze mai multe venituri.
Într-un articol din 2020 pentru Columbia Journalism Review, James Ball a scris că „microplățile nu vor fi niciodată o soluție pentru jurnalism”, afirmând că majoritatea instituțiilor media ezită să facă acest lucru din mai multe motive, atât logistice, cât și filozofice.
„Unul dintre motivele principale pentru care editorii sunt reticenți în a adopta acest mecanism este că majoritatea publicațiilor sunt concepute ca pachete de oferte”, a scris Ball.