Programul Uber privind camioanele care se conduc singure a început în 2016 în San Francisco și primul transport de amploare efectuat de mașini fără șofer a fost făcut la sfârșitul aceluiași an. Camionul a mers 193 km de-a lungul unei autostrăzi din Colorado, cu o remorcă plină de bere Budweiser.

Ideea din spatele autocamioanelor a fost inițial îmbunătățirea siguranței și a eficienței industriei de transport, conform site-ului Web al Uber Advanced Technologies Group (ATG).

Acum, însă, șeful ATG a transmis că programul va fi suspendat. ”Credem ca cea mai bună cale de urmat este cea de a concentra întreaga energie si expertize a echipei noastre în dezvoltarea autoturismelor care se conduc singure”, a declarat Eric Meyhofer, seful ATG.

Dezvoltarea autoturismelor Uber fără șofer nu a fost lipsită de probleme până acum.

În martie, compania a declarat că suspendă testele în toate orașele din America de Nord după un accident fatal. O femeie de 49 de ani a fost lovită de o mașină și și-a pierdut viața în urma impactului, în timp ce traversa o stradă în Tempe, Arizona.

Accidentul fatal a venit la un an după ce Uber a retras autoturismele de pe șosele după un alt accident în care a fost implicată o mașină care se conducea singură.

Autovehiculele care se conduc singure sunt considerate viitorul industriei rutiere și sunt văzute și ca o modalitate de a reduce accidentele rutiere.

Alte companii, inclusiv Ford, General Motors, proprietarul Mercedes-Benz Daimler și furnizorul de autovehicule Bosch, investesc în dezvoltarea autovehiculelor fără șofer.

Cu toate acestea, au existat avertismente că tehnologia nu este încă, suficient de bine dezvoltată pentru a fi lansată pe șosele.


Citește și: INTERVIU EXCLUSIV | Directorul podgoriilor care au produs vinul ”Briliantului” dezvăluie: Mutu și Mourinho s-au certat de la droguri, s-au împăcat de la băutură!


 

Urmărește-ne pe Google News