UBER a depus un amendament la legea 38/2003, prin care se precizează că serviciile de acest tip sunt exceptate legii taximetriei. Potrivit companiei, această modificare prin OUG deschide calea unor potențiale abuzuri împotriva șoferilor parteneri UBER, întrucât în acest moment nu se face nicio diferență între cei care oferă servicii de transport neînregistrate, complet anonime și nefiscalizate, așa zis servicii “pirat” și cei care își împart mașina ca membri ai unei comunități online, fiscalizat și în condiții de transparență totală.
”Vă anunțăm că UBER a depus astăzi un amendament la proiectul de OUG prin care se intenționează modificarea Legii nr.38/2003, privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Amendamentul depus astăzi este în linie cu angajamentul luat de reprezentanții Guvernului, care au agreat că UBER este un serviciu diferit și complementar celui de taxi și că este nevoie de un cadru de reglementare distinct”, au transmis reprezentanții UBER, miercuri, prin intermediul unui comunicat de presă.
UBER arată că pe lângă Guvern, și reprezentanții COTAR, care reprezintă interesele firmelor de taxi și care au cerut explicit această Ordonanță, și-au schimbat total perspectiva și sunt de acord cu asta. ”Ei au transmis azi într-un comunicat că UBER nu e un serviciu de taxi, deci nu poate fi afectat de modificările Legii 38 din 2003. Având în vedere că avem acest consens general, solicităm Ministerului Transporturilor includerea acestui amendament. Până când va exista această reglementare clară și pentru serviciile ca UBER, vrem să ne asigurăm prin depunerea acestui amendament că partenerii noștri, oameni care își împart ocazional mașina prin intermediul tehnologiei, transparent, sigur și 100% fiscalizat, nu vor avea de suferit pe nedrept și că, implicit, cei peste 300.000 de oameni care folosesc UBER vor avea în continuare acces la cât mai multe opțiuni” au declarat oficialii UBER în România”, afirmă UBER.
Citește și:
- Cât câștigă un șofer Uber într-o lună. Compania doreşte o legislaţie de ride sharing în România
- Taximetriștii din Cluj-Napoca au protestat împotriva Uber. Cei din București au procedat la fel, pe 25 aprilie
Textul amendamentului este următorul: Platformele tehnologice ce funcționează potrivit legii române, precum și deplasarea persoanelor cu autovehicule proprietate personală care s-au organizat în vederea deplasării prin intermediul platformei tehnologice sunt exceptate de la aplicarea prevederilor legii 38/2003.
UBER mai menționează că, în absența unei reglementări specifice pentru serviciile de ridesharing, această modificare prin OUG deschide calea unor potențiale abuzuri împotriva șoferilor parteneri UBER, întrucât în acest moment nu se face nicio diferență între cei care oferă servicii de transport neînregistrate, complet anonime și nefiscalizate, așa zis servicii “pirat” și cei care își împart mașina ca membri ai unei comunități online, fiscalizat și în condiții de transparență totală.
Conferința Uber România, de luni a aprins din nou spiritele intre transportatorii din țară și șoferii de „ride-sharing”. Pe de o parte reprezentanții din transporturi cred Uber se erijează în fața legii, asociindu-se ideii de transporturi numai atunci când le convine. Pe de altă parte, cei de la Uber cer legi ca în afară, mergând pe premisa că modificarea OUG 38/2008 (Legea Taximetriei) deschide calea unor abuzuri, a declarat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt Uber pentru România şi regiunea Balcani.
libvideo id=”1848717′