Compania își va prezenta planurile în acest sector în data de 27 februarie.
Cel mai probabil, serviciul va utiliza autoturisme BMW i3, așa cum compania folosește deja în alte state. De altfel, Uber a promis că toți șoferii spi vor folosi mașini electrice sau hibride în Londra, până în 2020, potrivit The Guardian.
Război cu taximetriștii
Lansarea vine în contextul în care compania este implicată în mai multe scandaluri în România, iar recent mai mulți șoferi Uber și taximetriști s-au bătut, atât în Capitală, cât și în Timișoara.
Taximetriștii acuză Uber că face evaziune fiscală și concurență neloială, deoarece șoferii săi nu dețin autorizații și licențe.
Conflictele vin după ce în luna decembrie Curtea Europeană de Justiție a decis că Uber este serviciu de transport, astfel că are nevoie de autorizații și licențe.
Numai că șoferii săi nu au. Compania cere, însă, să fie reglementată separat de serviciile de taximetrie, și anume similar serviciilor de închiriere de șoferi.
România, extrem de importantă pentru Uber
România este una dintre principalele piețe din Europa ale Uber. Pe de altă parte, compania nu este lipsită de controverse nici la nivel european: Uber și-a pierdut licența de operare în Londra, măsură pe care a contestat-o în justiție. De asemenea, proteste masive împotriva Uber au avut loc în Franța și Spania, iar compania a luat decizia de a se retrage din Danemarca și Ungaria din cauza legislației.
Uber este prezentă în România în București, Cluj, Timișoara și Brașov. Peste 450.000 de români folosesc serviciile companiei, potrivit Uber.
Societatea nu spune câți șoferi are, dar Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) spune că sunt peste 25.000.
La nivel mondial, compania a realizat pierderi de 1,1 miliarde de dolari în ultimele trei luni ale anului 2017, în scădere față de cele anterioare.
Săptămâna trecută, Uber a căzut la pace cu Google în procesul în care era acuzată de furtul tehnologiei pentru mașinile autonome. Uber va plăti despăgubiri de 245 de milioane de dolari către Google sub formă de acțiuni proprii.