Proiectul de lege a fost votat cu 217 voturi pentru, 70 împotrivă și 4 abțineri, în vreme ce un parlamentar nu a votat.

Proiectul lui Marcel Ciolacu

Proiectul a fost inițiat de către liderul PSD Marcel Ciolacu, împreună cu alți 11 deputați și senatori au partidului.

Acesta a fost depus inițial în data de 24 martie, în plină stare de urgență. Proiectul a fost adoptat de Senat în data de 27 mai, iar ulterior a ajuns în comisiile de specialitate din Camera Deputaților.

Inițiatorii susțin că acesta pune în acord legislația privind ridesharingul cu cea auto. Mai exact, cum permisul de categoria B se eliberează pentru autovehicule cu o greutate de până la 3,5 tone și cu 8 locuri plus șofer, ar trebui ca și activitatea de ridesharing să acopere toată această definiție.

Până acum, legislația echivala activitatea de ridesharing cu cea de taxi, astfel că autovehiculele nu trebuiau să aibă mai mult de 5 locuri.

Guvernul a dat aviz negativ și spune că taximetriștii vor fi discriminați

În punctul său de vedere trimis Legislativului, Guvernul susține că acesta discriminează ”acele persoane care efectuează transport de persoane în regim de taxi, întrucât numărul locurilor autoturismelor cu care acestea își pot desfășura activitatea profesională este limitat la cel mult 5 locuri”.

Taximetriștii sunt deja discriminați prin actuala legislație, fiind nevoiți să aibă mașini vechi de cel mult 10 ani, în vreme ce firmele de transport alternativ au posibilitatea de a avea mașini de 15 ani.

Transportatorii cer retrimiterea în Parlament

Transportatorii sunt șocați de rapiditatea cu care legea a fost adoptată. Proiectul a apărut pe ordinea de zi la Comisia de Transporturi din Camera Deputaților luni, 29 iunie, iar marți acesta a fost deja adoptat în plen.

După patru ani și jumătate cât au funcționat în ilegalitate, au devalizat bugetul statului cu 200 de milioane de euro, acum asistăm la o nouă lovitură. Cum să bagi așa ceva, când aceste activități de transport se fac prin licitație pentru curse regulate? Am ajuns să vindem legile, articole de lege, pe repede înainte… Ieri a fost trecut pe lista suplimentară la Comisia de Transporturi, azi a fost votată în plen. O să facem o scrisoare deschisă către președintele Klaus Iohannis să nu o promulge. Care era urgența?

Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR):

Amenințări de proteste

Acesta spune că, dacă legea va fi publicată în Monitorul Oficial, cei cu microbuze se vor putea duce pe rutele regulate ale transportatorilor de persoane. ”O să fie o piraterie legală”, conchide acesta.

În cazul în care legea nu va fi retrimisă în Parlament, transportatorii sunt deciși să iasă în stradă ca să protesteze.

Principalele companii de ridesharing care activează în România sunt Uber, Bolt (fostul Taxify), Free Now (fostul Clever) și Yango.

Pe lângă acestea, pentru transportul de persoane între orașe activează și BlaBlaCar și Flixbus.

 
 

Urmărește-ne pe Google News