La trei luni după ce UBER a fost listată la bursă, veniturile companiei au urcat cu 20%, ajungând până la 3,1 miliarde de dolari. Acest lucru a dus la creșterea prețului acțiunilor cu 2,6%. Tot în primul sfert de an de când UBER este o companie publică, a înregistrat pierderi de 1 miliard de dolari. Cu 100 de milioane de dolari mai puțin decât estima inițial corporația.
Directorul general Dara Khosrowshahi va avea o misiune dificilă de a convinge investitorii că UBER poate scoate profit.
Acum, acțiunile se vând cu 10% mai puțin decât prețul de 45$ din oferta inițială publică (IPO). CEO-ul ține să menționeze că anul 2019 trebuie văzut drept un an al investițiilor și după va veni profitul.
„Povestea noastră e simplă. Suntem un jucător global. Scopul nostru este să creștem cât mai rapid și cât mai eficient pentru o perioadă foarte lungă de timp”, le-a spus CEO-ul UBER analiștilor economici.
Cu toate piedicile puse de creșterea costurilor și de faptul că acțiunile se vând cu 10% mai puțin decât oferta publică inițială (IPO), UBER și-a atins toate targetele financiare, lucru ce arată că este capabilă de predicții corecte. Asta ar trebui să crească încrederea investitorilor.
Sursă: reuters.com
Amintim că în momentul de față aplicațiile de ridesharing cum sunt UBER și BOLT sunt declarate ilegale. O ordonanță de urgență care să reglementeze astfel de servicii urmează să fie adoptată.
Citește și: OPINIE | Vasile Ernu: Despre învinşi, învingători şi pătura socială abandonată