Didi dezvoltă deja tehnologii în acest domeniu și plănuiește să lanseze ”robotaxiuri” în zonele unde există o criză de mașini, a declarat Meng Xing – directorul operațional al diviziei de mașini autonome a companiei – în cadrul unei conferințe online.
Compania a strâns luna trecută de la investitori 500 de milioane de dolari pentru a-i investi în unitatea sa de conducere autonomă.
Didi a început încă de anul trecut să testeze mașini care se conduc singure în metropolele chinezești Shenzen, Beijing și Shanghai și vrea să extindă această schemă la nivel internațional din 2021.
Grupurile auto și giganții IT din toată lumea investesc masiv în mașinile autonome.
Cursă între giganții IT și cei auto
Cea mai avansată este Waymo – divizia auto a Google, însă pe lângă aceasta mai au operațiuni în domeniu și Apple, Samsung și Tesla. Amazon a investit la rândul său în Rivian, un rival pentru Tesla.
De asemenea, Uber are un parteneriat cu Volvo în acest sens.
În China, grupul de tehnologie Baidu – supranumit ”Google-ul Chinei” – derulează la rândul său teste, acesta având un parteneriat cu producătorul auto Geely.
Didi are un parteneriat cu constructorul de stat BAIC Group, în vreme ce WeRide – o firmă din Guangzhou – are în teste 40 de robotaxiuri și plănuiește adăugarea altor 60 la flota sa. WeRide este susținută de către Renault, Nissan și Mitsubishi.