În cel puţin două ocazii, nava, Usko MFU, a intrat în portul Sevastopol, cel mai important din Peninsula Crimeea, după ce şi-a dezactivat Sistemul de Identificare Automată (AIS) ce permitea urmărirea acesteia. Cu ocazia primei dezactivări, în noiembrie 2023, nava a plecat încărcată cu 3.000 de tone de produse agricole în numele unei companii turceşti, acuză Parchetul General al Ucrainei, potrivit AFP și Reuters, preluate de Agerpres.

„La sfârşitul lunii mai 2024, nava a intrat pentru a doua oară în portul Sevastopol, unde a descărcat mărfuri din Turcia. Apoi a părăsit portul, indicând Istanbulul ca destinaţie. Cu toate acestea, după reactivarea sistemului AIS, pe 2 iulie, nava a intrat într-un port din Republica Moldova”, a detaliat Parchetul General al Ucrainei.

Nava a fost în cele din urmă sechestrată în timp ce „trecea prin apele portului Reni”, pe Dunăre, precizează sursa citată.

Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) a anunţat de asemenea joi sechestrarea unei nave cargo străine în Marea Neagră, în largul regiunii Odesa, și reținerea căpitanului, suspectat că ar ajuta Moscova să exporte cereale ucrainene din Peninsula Crimeea.

Nava a andocat în mai multe rânduri în portul Sevastopol din Crimeea pentru a ridica produse agricole „furate” în perioada 2023-2024, a acuzat SBU.

Potrivit SBU, căpitanul şi 12 membri ai echipajului au ajutat Rusia să exporte câteva tone de cereale ucrainene, luate din sudul ocupat al ţării, către Orientul Mijlociu, pentru vânzare în numele Moscovei.

„Ancheta este în curs pentru stabilirea tuturor împrejurărilor săvârşirii infracţiunii şi identificarea altor persoane implicate în activitatea ilegală”, a precizat SBU.

Căpitanul, cetăţean al unei ţări din Caucazul de Sud, riscă până la cinci ani de închisoare pentru încălcarea restricţiilor de călătorie în teritoriile ucrainene ocupate de Rusia, se arată în comunicatul SBU.

Potrivit Lloyds List, o publicație specializată în transportul maritim, nava ar fi fost sechestrată pe 4 iulie, în apropierea portului Reni, în timp ce se îndrepta dinspre portul Giurgiulești către Marea Neagră. Nava ar fi încărcată cu orz și ar fi avut ca destinație portul Souda, din Grecia.

Urmărește-ne pe Google News