Măsurile privind carbonul din Europa obligă centralele și fabricile să cumpere permise de dioxid de carbon atunci când poluează. Acestea au redus emisiile din aceste sectoare cu 43% din 2005, dar se confruntă cu nevoia unor reforme pentru a atinge țintele mai ambițioase ale UE privind schimbările climatice.

Prin modificările propuse, fabricile vor pierde permisele gratuite de dioxid de carbon pe care le primesc în prezent până în 2034, iar emisiile de transport maritim vor fi adăugate pe piața de dioxid de carbon din 2024.

Parlamentarii au susținut, de asemenea, primul plan al UE de a introduce o taxă pe importurile de bunuri cu emisii ridicate de carbon începând cu 2026, care vizează importurile de oțel, ciment, aluminiu, îngrășăminte, electricitate și hidrogen.

Taxa de carbon la frontieră urmărește să prevină subminarea industriilor din UE de către statele non-UE mai poluante, eliminând tentația firmelor din UE de a se muta în regiuni cu norme de mediu slabe.

Aceste reforme au nevoie de aprobarea finală din partea țărilor UE, care le vor evalua în următoarele câteva săptămâni, înainte de a fi aprobate.

Acea aprobare este de obicei o formalitate care trece prin acorduri convenite în prealabil, dar procesul a fost schimbat luna trecută, când Germania s-a opus în ultimul moment la o altă politică de eliminare treptată a mașinilor alimentate cu combustibili fosili.

Peter Liese, negociatorul principal al Parlamentului pentru reforma sistemului de comercializare a cotelor de emisii (ETS), a declarat că succesul pieței carbonului va face sau va distruge obiectivele Europei de reducere a dioxidului de carbon.

„Pentru climă, doar ETS este mai important decât toate celelalte dosare împreună”, a spus el pentru Reuters.

Prețul permiselor de carbon din UE a crescut vertiginos în ultimii ani, impulsionat de anticiparea reformelor, de creșterea costurilor pentru poluatori, dar miliardele de euro sunt returnate guvernelor UE pentru a investi în măsuri climatice.

Europarlamentarii au susținut, de asemenea, planurile de lansare a unei noi piețe de carbon din UE care să acopere emisiile de la combustibilii utilizați în mașini și clădiri în 2027, plus un fond UE de 86,7 miliarde de euro pentru a sprijini consumatorii afectați de costuri.

 
 

Urmărește-ne pe Google News