Numărul maşinilor cu motorizări pe motorină este uriaş, poate chiar mai mare decât cel al maşinilor pe benzină. În plus, toate utilajele industriale şi comerciale funcţionează pe motorină. Cu toate astea, UE a pus gând rău acestor motorizări eficiente. Chiar dacă emisiile de CO2 sunt mai mari în cazul maşinilor pe benzină, emisiile cele mai nocive pentru sănătatea umană se regăsesc pe evacuările maşinilor pe motorină. Introducerea standardelor Euro 6 privind emisiile – mai stricte şi care îi obligă pe producători şi să fabrice, de la 1 ianuarie 2015, numai maşini cu motoare ce respectă norma Euro 6 privind poluarea – a stimulat lansarea unor modele noi de maşini mai “curate”. Dar va dura mult până când aceste maşini vor înlocui vechile modele mai poluante. Între timp, dovezile privind impactul nociv al emisiilor diesel asupra mediului şi sănătăţii umane se tot adună, sporind îngrijorările, ceea ce ar putea aduce după sine adoptarea unor reglementări şi mai drastice. Anul acesta, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a publicat un raport în care numărul estimat al persoanelor decedate anual ca urmare a expunerii la poluarea atmosferică era dublu faţă de estimarea anterioară. Modificarea a fost făcută în urma reevaluării efectelor unor poluanţi precum oxizii de azot şi particulele în suspensie. Comisia Europeană a propus ca, până în 2050, să se ajungă la interzicerea accesului maşinilor dotate cu motoare cu combustie internă în centrul oraşelor, iar până în 2030, jumătate din maşinile care circulă pe drumurile europene să fie vehicule cu zero emisii.

TOPUL celor mai bine vândute maşini în România în 2014

Dacia Logan îşi menţine şi în 2014 poziţia de cel mai vândut automobil pe piaţa românească, livrările pe primele nouă luni însumând 9.006 unităţi, în creştere cu 20,3% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Iată topul:

 
 

Urmărește-ne pe Google News