Ford RS 200

În garajul de lux al lui Ion Ţiriac se odihneşte un exemplar Ford RS 200. Maşina sport, realizată de uzinele Ford din Michigan, SUA, între 1984 şi 1986, are cutie cu 5 viteze manuală, ajunge la 100 km/h în 5 secunde şi prinde maximum 229 km/h. Motorul, cu o capacitate cilindrică de 1.803 cmc, dezvoltă 250 de cai putere. Fiindcă au fost scoase în ediţie limitată, doar 200 de maşini de serie şi 20 de curse, acum valoarea uneia este de nu mai puţin de 150.000 de euro.

Ferrari 400i

Este cel mai “ciudat” automobil produs de Ferrari. În total, între 1979 şi 1985 au fost realizate 1.306 de exemplare, din care unul îi aparţine lui Ion Ţiriac. Motorul de 4.800 cmc, cu 12 cilindri în V, dezvoltă 340 de cai putere. Ferrari 400i atinge suta de kilometri în 6,9 secunde şi ajunge la o viteză maximă de 245 km/h. Acest model de maşină a fost folosit în 1988 în filmul “Rain Man”, cu Tom Cruise şi Dustin Hoffman în rolurile principale. Valorează la ora actuală circa 40.000 de euro.

Ford Mustang

Ţiriac şi-a luat Mustangul în 1969, după ce România a pierdut finala Cupei Davis. La scurt timp a vândut- o, însă când a împlinit 60 de ani, în 1999, a reintrat în posesia maşinii. Fiul lui, Ion Ion, a luat urma automobilului, l-a cumpărat şi i l-a făcut cadou tatălui său. Mustangul din 1964 valorează acum 50.000 de euro.

Jaguar XJ220

A fost produs în 281 de bucăţi de Uzinele Jaguar din Coventry, Anglia, între 1992 şi 1994. Când şi-a comandat un XJ220, lui Ţiriac i s-a promis că va avea un motor cu 12 cilindri în V, însă a primit unul cu 6 cilindri în V. “Totul a fost în regulă, pentru că are toţii caii putere de care are nevoie – peste 500”, a comentat omul de afaceri. Maşina valorează în jur de 200.000 de euro.

Corvette Stingray Coupé

Ţiriac deţine unele dintre cele mai spectaculoase maşini realizate vreodată: Corvette Stingray Coupé. Ieşit pe piaţă în 1973 din Uzinele Chevrolet-General Motors, legendarul automobil are un motor cu 8 cilindri în V, ce dezvoltă o putere de 275 CP. Are o cutie cu patru viteze, manuală, prinde 100 km/h în 6,8 secunde şi atinge 200 km/h. Maşina valorează acum 25.000 de euro.

Rolls Royce Silver Dawn

Scos pe piaţă între 1949 şi 1955 de Uzinele Rolls Roys din Crewe, Marea Britanie, Silver Dawn a fost iniţial un produs doar pentru export. Motorul, cu 6 cilindri în linie, are o capacitate de 4.257 cmc. Are frâne hidraulice pe faţă şi mecanice pe spate. Acum, automobilul costă 50.000 de euro.

Rolls Royce Silver Cloud II

Silver Cloud II este “urmaşul” lui Silver Dawn. Produs între 1959 şi 1962, automobilul este echipat cu un motor Rolls Royce cu 8 cilindri în V şi o capacitate de 6.200 cmc. Deşi cântăreşte nu mai puţin de 2,11 tone, performanţele lui sunt impresionante: viteză maximă de 183 km/h şi accelerare de la 0 la 100 km/h în doar 10,9 secunde. Consumul mediu e pe măsură: 22 de litri de benzină la suta de kilometri. Are geamuri electrice. Maşina valorează acum în jur de 150.000 de euro.

Morgan Aero 8

Îndrăgostit de maşinile retro, Ion Ţiriac deţine şi Morgan Aero 8, fabricat la Uzinele din Malvern Link, Anglia. Deşi maşina este realizată după anul 2001, designul ei nu este diferit de al celor produse în anii 30. Echipat cu un motor BMW, ce dezvoltă 333 de cai putere, automobilul atinge 270 km/h şi prinde 100 km/h în 4,3 secunde. Costă 110.000 de euro.

Mercedes 600 Pullman

Cu limuzina produsă între 1963 şi 1981 de germanii de la Mercedes, Ţiriac intră în elita oamenilor care sunt posesorii unui 600 Pullman. Coco Chanel, Liz Taylor, John Lennon, Elvis Presley, Ceauşescu, Fidel Castro, Kim Jong-Il au deţinut celebrul automobil. Mercedes 600 Pullman are un motor cu 8 cilindri în V, 250 CP, cutie cu patru viteze automată şi prinde maximum 204,8 km/h. Acum valorează peste 200.000 de euro.

Ferrari Testarosa 512

Din garajul lui Ion Ţiriac nu putea lipsi celebrul Ferrari Testarosa 512. Ieşit pe piaţă între 1984 şi 1996 din Uzinele Maranello (Italia), “căluţul” costa o avere: între 110.000 şi 220.000 de dolari (85.000-170.000 de euro). Accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde, prinde maximum 290 km/h şi are 280 CP. Acum, maşina valorează între 50.000 şi 70.000 de euro.

Citroën Traction Avant

Produs între 1934 şi 1957 de uzinele franceze Citroën, Traction Avant a revoluţionat industria auto. A fost prima maşină la care motorul şi cutia de viteze erau conectate la roţile din faţă. Automobilul lui Ţiriac are un motor cu 4 cilindri, capacitate de 1.911 cmc şi dezvoltă o putere de 56 CP. Vehiculul costă în jur de 20.000 de euro.

«Sunt jucăriile mele»

În urmă cu cinci ani, reporterii de la “ProMotor” au pătruns într-unul dintre garajele lui Ţiriac. Aici au găsit şase bijuterii pe patru roţi: un Lamborghini Diablo, un Ford RS 200, un Ferrari 400i, un Ford Mustang, un Jaguar XJ220 şi un Corvette Stingray Coupé. Câţiva ani mai târziu, omul de afaceri a mărturisit pentru Gazeta Sporturilor ce înseamnă automobilele pentru el: “Am un hobby nu neapărat cu maşinile, ci cu maşinile foarte vechi. Am trei oameni care le îngrijesc toată ziua, ele sunt jucăriile mele. Mă bag la motor, în şorţ, cu mânecile suflecate, că doar nu stau toată ziua în costum”. Cum nu poate conduce personal toate maşinile din colecţie, Ion Ţiriac îşi pune oamenii de încredere să le mişte din când în când, ca să se mai rodeze.

Urmărește-ne pe Google News