Avocaţii şi-au făcut bine temele, au găsit motivaţiile necesare, aşadar procesele vor începe să curgă. Pe scurt, OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule încalcă, în primul rând, principiul liberei circulaţii a mărfurilor. Deja au fost admise acţiuni în ţară, deci se poate.„Au fost admise deja acţiuni la Teleorman, de exemplu. Motivaţia este următoarea: noua formulă de calcul a timbrului creşte taxele pentru autoturisme Euro 3 şi Euro 4 şi scade pentru Euro 1, Euro 2 şi non-euro. Adică, pentru autoturismele care poluează mai puţin, respectiv Euro 3 şi Euro 4, se plăteşte o taxă mai mare decât pentru autoturismele care poluează mai mult-cele non-euro, Euro 1 şi Euro 2.Această creştere excesivă a cuantumului timbrului afectează dreptul de proprietate a celor care doresc să vândă bunul respectiv. Nu mai pot să vândă liber bunul respectiv, la preţul pe care îl doresc aceştia, pentru că sunt condiţionaţi de plata acestei taxe de timbru, mă refer la Euro 3 şi Euro 4, care sunt cele mai vândute. Masa cea mai mare a autovehiculelor comercializate reprezintă autovehicule Euro 3 şi Euro 4. Prin aceasta se încalcă un articol privind libera circulaţie a bunurilor din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene”, explică pentru cugetliber.ro,avocatul Bogdan Marian Pavel.