UPDATE, vineri 30 iulie, ora 8.00: Trenul a ajuns în Timișoara după miezul nopții, cu o întârziere de circa 14 ore față de ora la care trebuia să sosească la destinație, potrivit presei locale.
Mulți călători au decis să coboare și să cheme rude cu mașini care să-i preia și să-i ducă spre casă, alții însă au rămas în vagoane până la final, stând 30 de ore în trenul care i-a adus de la mare.
Circulația feroviară a fost dată peste cap din cauza accidentului feroviar care a avut loc miercuri noaptea în apropiere de stația Fetești. Trenul cu zeci de copii care a staționat în timpul nopții în câmp nu a fost singurul.
Călătoria unui alt tren atrage atenția. IR 1991 a plecat miercuri la ora 19.40 din Mangalia și ar fi trebuit să ajungă la Timișoara joi, la 10.48, însă a stat și el aproape 10 ore în câmp. A ajuns la București Băneasa la 9.30, în loc de 23.59, iar apoi a continuat drumul spre Timișoara. În jurul orei 16.00, la stația Valea Albă, aflată la 15 kilometri de Drobeta-Turnu Severin, s-a defectat locomotiva. A fost trimisă o alta, care s-a stricat și ea.
„Trenul IR 1991 Mangalia – Timișoara Nord a fost oprit în stația Valea Albă din cauza defectării locomotivei. Trenul a fost pus în mișcare, cu o nouă locomotivă, în jurul orei 19.05. Facem mențiunea că în stația Roșiori călătorii au primit apă și croissant, în stația Valea Albă pe perioada staționării au primit apă, iar în stația Turnu Severin vor primi apă și croissant. Siguranța și securitatea călătorilor nu au fost afectate”, a transmis CFR într-un comunicat.
Întârzieri de peste 13 ore la trenul Mangalia-Timișoara
Valea Albă este la 15 km de Drobeta-Turnu Severin și mai aproape de Balota, zonă cunoscută pentru dificultatea traseului.
Astfel, trenul a pornit la drum cu o a treia locomotivă în jurul orei 19.00, iar când a ajuns la Drobeta-Turnu Severin avea deja o întârziere de 13 ore.
În 2018, trenurile au înregistrat întârzieri de 6 ani
Întârzierile sunt ceva des întâlnit în circulația feroviară, indiferent dacă sunt sau nu vijelii sau alte accidente feroviare, precum a fost miercuri. În 2018, o statistică venită chiar de la Ministerul Transporturilor arată că CFR a înregistrat într-un singur an întârzieri de șase ani.
În 2018, în perioada iunie-noiembrie, timpul de aşteptare în plus a fost de 1,6 milioane de minute. Adică o întârziere de peste trei ani în doar 6 luni, potrivit Digi24.
În anii trecuţi, situaţia a fost şi mai rea. În 2016 şi în 2017, de exemplu, CFR a adunat câte 8 ani şi jumătate de întârziere. Conducerea spunea la acea vreme că trenurile merg mai încet pentru „siguranţa călătorilor”.
Trenurile fac mai multe ore pe drum decât cele din 1939, pe ruta București-Timișoara
O călătorie cu trenul pe ruta Timișoara-București durează mai bine de 10 ore. Timpul de călătorie a crescut în ultimii 25 de ani. În anul 1996, cei 533 de kilometri erau parcurși în 6 ore.
Magistrala M900 cu rutele București – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Timișoara s-a degradat în ultimii ani, iar timpul de călătorie a crescut. Modernizarea acestei magistrale ar costa aproape 4 miliarde de euro, potrivit Hotnews.
În Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030 sunt redate costurile estimative ale modernizării.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro