Poliția a explicat, luni, că „art. 36, alin. (3) cu trimitere la pct. 1 din Anexa nr. 2 din Convenţia de la Viena (8 noiembrie 1968) ratificată de România prin Decretul nr. 318 din 1980, stipulează că „numărul de înmatriculare prevăzut la art. 35 şi 36 ale Convenţiei trebuie să fie compus fie din cifre, fie din cifre şi litere (…)” context în care se confirmă lipsa de valabilitate a numărului aplicat pe autoturism şi astfel permisiunea de a folosi, pe teritoriul României, doar numărul permanent, care figurează și în bazele de date”. Polițiștii motivează astfel decizia de a-l lăsa fără plăcuțele de înmatriculare pe șoferul român.
Potrivit g4media.ro, în 2014, Guvernul Belgiei a cerut amendarea Convenției, astfel încât numerele de înmatriculare să poată fi formate din cifre, litere, cifre și litere. Practic, Belgia a vrut să adauge și posibilitatea ca numerele de înmatriculare să poată fi formate exclusiv din litere, ceea ce până la acel moment era interzis.
Vezi amendamentul la pagina 10 din acest document
Referitor la acest amendament, Dumitru Coarnă, președintele Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual spune că România ar fi trebuit să adere și ea la acel amendament, pentru a fi aplicabil.
„Din câte știu, acest amendament nu este aplicabil, dar în acest moment se fac verificări. Și România ar fi trebuit să adere la acel amendament, iar în momentul în care îl ratificăm, îl și aplicăm. Din câte știu, România nu a ratificat acel amendament. Poliția, în opinia mea, a acționat cu claritate. Chiar dacă în opinia publică s-a creat această senzația că de ce nu s-a acționat imediat. Pentru că s-a verificat. Poliția a acționat corect, legal, nu a îngrădit drepturile omului respectiv. Acum se fac verificări și cu privire la acel amendament al Convenției de la Viena, introdus de Belgia”, a spus Dumitru Coarnă, președintele Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual.
„Șoferul a recunoscut că avea și numerele standard, care corespundeau Convenției de la Viena, dar nu le-a înmatriculat. Acum este de văzut dacă pe unde a trecut a folosit numerele standard sau tot aceste numere de înregistrare, care erau valabile numai în Suedia”, a mai spus Coarnă.
Răzvan Ștefănescu, șoferul lăsat fără permis și fără plăcuțe de înmatriculare, a venit marți din nou la Poliție, pentru a încerca să-și recupereze permisul, dar și pentru a sesiza încălcarea drepturilor minorului, obligat să participe la audierea tatălui său.
CITEȘTE ȘI:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro