„Malibu este noul vârf de lance al mărcii Chevrolet, destinat pieţei europene, şi unul dintre cele zece modele noi lansate într-un interval de numai 18 luni” , a declarat Susan Docherty, Preşedinte şi Director General al Chevrolet Europe. O mare pondere a clienţilor din acest segment este reprezentată de companiile care îşi echipează flotele cu autovehicule sedan din clasa medie. Marea majoritate a modelelor Malibu ce vor fi comercializate în Europa vor fi echipate cu un motor diesel, acest tip de motor situându-se în topul preferinţelor cumpărătorilor.
Cu un ampatament de 2.737 mm şi o lăţime totală de 1.855 mm, Chevrolet Malibu are o postură atletică bine definită. Partea frontală este dominată de grila dublă specifică mărcii Chevrolet, ce evidenţiază papionul amplasat central, precum şi de forma proeminentă a capotei motorului. Aspectul impunător este completat de către farurile cu halogen sau xenon care se întind înspre partea din spate.
Forma exterioară a modelului Malibu este definită de linia distinctă a caroseriei ce se întinde de-a lungul întregului autovehicul, de aripile spate atletice şi de lămpile spate puternice specifice modelului Camaro. Jantele din aliaj cu dimensiuni de 17 sau 18 inch se încadrează perfect în pasajele roţilor, distanţa între roată şi caroserie fiind mică.
Un spoiler prevăzut cu o lampă de frână cu tehnologie LED montată central la înălţime, integrat în capota portbagajului, deviază fluxul de aer peste partea din spate a autovehiculului. De asemenea, modelul Malibu a fost izolat complet împotriva zgomotului produs de vânt la înaintare, cel produs de motor şi împotriva vibraţiilor.
Panoul de instrumente amplasat în partea mediană se prelungeşte în mod natural înspre panourile portierelor, în timp ce forma ramelor celor două cadrane seamănă cu cea a modelului Camaro. Tehnologia pe bază de tuburi luminoase este utilizată în diferite zone ale postului de conducere pentru a produce lumina de fundal de culoare albastru-gheaţă, specifică mărcii Chevrolet. Malibu oferă un spaţiu pentru zona capului de 991 mm (locurile din spate: 952 mm), spaţiu pentru picioare de 1.069 mm (locurile din spate: 946 mm) şi un spaţiu pentru umeri de 1.461 mm (locurile din spate: 1.450 mm).
Portbagajul are o capacitate de 545 litri; zona de încărcare poate fi extinsă prin rabatarea fracţionată (60/40) a spătarului banchetei din spate. Printre soluţiile inteligente de depozitare, disponibile standard pentru nivelurile superioare de echipare, se numără şi spaţiul ascuns în spatele ecranului tactil de şapte inch pliabil. Sticlele de băuturi de un litru pot fi depozitate în buzunarele amplasate pe uşi, în timp ce torpedoul de mari dimensiuni de pe panoul de instrumente din partea mediană este ideal pentru depozitarea diferitelor obiecte personale.
Şi pentru sistemele de divertisment există trei niveluri de echipare. În cazul nivelelor de echipare superioare, sistemul audio cu CD player este conectat la un ecran color tactil de şapte inch şi la cele nouă difuzoare premium. Ecranul este utilizat pentru mai multe funcţii, inclusiv funcţiile opţionale de navigaţie şi de vizualizare a de fotografiilor, şi permite conectarea wireless a telefoanelor mobile prin intermediul tehnologiei Bluetooth, pentru utilizarea acestora în modul hands-free, cu comenzi vocale. Funcţiile sistemului audio pot fi accesate prin intermediul comenzilor de pe volan.
În Europa, Chevrolet Malibu poate fi comandat cu un motor pe benzină sau diesel, ambele cu patru cilindri.În România se va comercializa varianta diesel. Motorul diesel este produs la Kaiserslautern, Germania, şi dispune de sistem de injecţie common rail la înaltă presiune, doi arbori cu came în chiulasă şi un turbocompresor cu geometrie variabilă avansat, prevăzut cu intercooler. Acesta dezvoltă o putere de 160 cp la 4.000 rpm şi generează un cuplu maxim de 350 Nm la 1.750 rpm, datorită acestora modelul Malibu putând atinge o viteză maximă de 213 km/h. În combinaţie cu transmisia manuală, unitatea diesel are un consum de 5,1 litri/100 km în regim mixt.
Motorul pe benzină dezvoltă o putere de 167 cp la 5.800 rpm, permiţând autovehiculului să atingă o viteză maximă de 204 km/h şi 100 km/h în 9,5 secunde în combinaţie cu o transmisie manuală. Cuplul maxim de 225 Nm este atins la o turaţie de 4.600 rpm. În regim mixt, consumul de carburant al acestui motor este de 7,8 litri/100 km. Atât motorul pe benzină de 2,4 l, cât şi cel diesel de 2 l pot funcţiona împreună cu o transmisie automată sau o transmisie manuală, ambele cu 6 trepte de viteză. Transmisia automată cu 6 trepte de viteză este echipată cu funcţia de schimbare manuală a treptelor (DSC), care permite şoferului să schimbe treptele de viteză manual. Transmisia adaptivă include o funcţie de frânare automată pe drum înclinat, care comandă menţinerea unei trepte de viteză inferioare în cazul în care autovehiculul decelerează sau rulează liber pe un drum în pantă.
Punctajul maxim de cinci stele obţinut la testele de impact realizate în cadrul Programului European de Evaluare a Autovehiculelor Noi (EuroNCAP) dovedeşte faptul că noul Malibu este unul dintre cele mai sigure autovehicule din segmentul său. Toate variantele disponibile pentru Europa vor fi echipate cu şase airbaguri, inclusiv airbaguri frontale cu declanşare în două trepte, airbaguri pentru şofer şi pasagerul din faţă, airbaguri pentru zona toracică/pelvis montate în scaunele din faţă şi airbaguri tip cortină. Riscul ca şoferul şi restul pasagerilor să sufere leziuni cervicale este redus datorită tetierelor active. Autovehiculul este echipat standard şi cu sistemul de eliberare a pedalelor. Centurile de siguranţă cu prindere în trei puncte pentru locurile din faţă sunt prevăzute cu dispozitive de pretensionare şi limitatoare de forţă.
În România, pentru versiunea de top, preţuld e lansare al modelului Malibu va fi de 21.188 euro fără tva.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro