„Fiind singurul negru de la îmbarcare, m-am simțit evident lezat și discriminat. Cu siguranță situația asta nu mi se întâmplă doar mie, care cunosc legea. Cu asta se confruntă și alții care nu cunosc atât de bine legea și care pierd bani pentru că așa a decis o regulă internă ale celor de la Wizz Air”, își începe povestea Mikael Mayila, care lucrează ca avocat în Baroul Vaslui.
Miercuri dimineață avea de gând să plece în concediu, în Spania, cu soția, româncă, și copilul lor de nici 2 ani. Dar nu au reușit să treacă mai departe de ghișeul Wizz Air, care le cere tuturor călătorilor să-și ridice cartea de îmbarcare de pe aeroport. În mână avea pașaportul congolez, dar și permisul de ședere pe termen lung în România, pe care l-a obținut în noiembrie 2020. „Nu ai viză”, i-a spus tranșant angajata companiei de pe aeroportul din Iași.
„Frontiera” Wizz Air
„Dar eu nu am nevoie de viză, că sunt membru de familie al unui cetățean UE”, i-a răspuns tânărul avocat, care nu călătorea pentru prima dată fără viză în spațiul Schengen. Și nu doar că s-a documentat înainte de a cumpăra biletele de avion, transferul de la aeroportul spaniol și cazarea, dar i-a și arătat femeii regulile de intrare publicate pe site-ul Ambasadei Spaniei la București.
Potrivit legislației spaniole, sunt exceptați de la obligația de a obține viză în scop turistic posesorii unui permis de ședere, care sunt membri de familie ai unui cetățean al Uniunii Europene. Informația a fost confirmată telefonic ziarului Libertatea și de o angajată a Ambasadei Spaniei la București.
„Doamna de la ghișeu a început să argumenteze că au regulile lor interne, care-i interzic să mă lase să mă urc în avion fără viză. Dar nu am nevoie de viză, prin urmare nici nu o pot obține. I-am cerut să verifice cu superiorii ei, că avea timp, era 4 dimineața, iar noi aveam zbor abia la 6 spre Barcelona. Eram și cu copilul de nici 2 ani, care țipa, soția plângea, eu enervat că știam că am dreptate, dar nimeni nu mă băga în seamă. Nici cei de la Poliția de Frontieră”, continuă Mikael Mayila.
Cale întoarsă la Vaslui
În întreaga dispută a intervenit un vameș, care i-a spus bărbatului că deși l-ar lăsa să treacă de controlul de pașapoarte, nu poate interveni peste cei de la Wizz Air, care refuză să-i elibereze cartea de îmbarcare pentru cursa spre Barcelona.
Ignorați de angajata companiei, care s-a mutat la un alt ghișeu, familia a trebuit să facă cale întoarsă la Vaslui.
Banii pierduți
Cei trei au pierdut nu doar valoarea biletelor de avion, dar și a transferului deja achitat de la aeroportul din Barcelona și banii pe cazarea din Spania.
„Sper să ni se restituie măcar o parte din banii pentru cazare. E o situație dezagreabilă. Când am sunat, după incident, cei de la compania aviatică mi-au spus că doamna de la ghișeu a spus că nu am avut toate documentele necesare. Dar nu a expus situația reală”, se plânge Mikael Mayila, căruia i s-a transmis că va primi un răspuns în termen de 7 ori 30 de zile de la Wizz Air.
Plângere pentru abuz în serviciu
Acum are de gând să depună o plângere pentru abuz în serviciu, dar și o sesizare la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
„Nu voi lăsa lucrurile să treacă așa”, spune Mikael Mayila.
Libertatea a cerut și o reacție din partea companiei Wizz Air și o va publica atunci când aceasta va deveni disponibilă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro