Incidentul a avut loc în 2017 și de atunci compania Salubris a dat în judecată băncile BRD și ING implicate în acest caz. Un an mai târziu a pierdut procesul la Judecătorie, iar în ianuarie 2020 la Tribunalul Iași, notează Ziarul de Iași.
Angajații firmei de salubritate voiau să achite contravaloarea unei cantități de combustibil, însă au introdus greșit datele beneficiarului. Așa se face că banii au ajuns la un bărbat care i-a retras de la diverse bancomate și a refuzat să îi dea înapoi.
Ziarul de Iași scrie că, în plângerea depusă, firma Salubris a acuzat banca de faptul că „nu a verificat şi nu s-a sesizat cu privire la faptul că plata sumei s-a făcut într-un cont care nu aparţine respectivei societăţi comerciale, ci unei persoane fizice care a retras suma de bani de la unităţi ATM”.
În consecință, băncile au refuzat să restituie banii pe motiv că Salubris a greșit în momentul în care a introdus greșit contul bancar.
„Potrivit disp. art. 161 din OUG 113/2009, ordinul de plată este considerat ca fiind corect executat în ceea ce priveşte beneficiarul plăţii specificat prin codul unic de identificare, dacă ordinul de plată este executat în conformitate cu codul unic de identificare, iar în art. 162 din acelaşi act normativ se arată că, în cazul în care codul unic de identificare furnizat de utilizatorul serviciilor de plată este incorect, prestatorul de servicii de plată nu răspunde, în conformitate cu art. 164 – 173, pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a operaţiunii de plată“, a stabilit instanţa.
Atât Judecătoria, cât și Tribunalul Iași au stabilit că vina aparține firmei Salubris. Potrivit sursei citate, dosarul a fost înregistrat la Curtea de Apel Iași, care va pronunța decizia finală.
foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro