Alin-Alexandru Ionescu a fost vaccinat inițial cu Pfizer, pe 24 februarie. El a fost imunizat în centru de vaccinare numărul 5, din cadrul pavilionului Romexpo, din București. După trei săptămâni, tânărul s-a prezentat la rapel, pentru a primi a doua doză de Pfizer.
Moderna vs Pfizer, test comparativ 💉🧬🦠 Astăzi am devenit un cobai mai aparte, pentru că am primit un rapel de la...
Publicată de Alin-Alexandru Ionescu pe Miercuri, 17 martie 2021
„Cel care m-a repartizat m-a trimis la un cabinet unde se făceau doar vaccinuri Moderna, deşi pe listă, în dreptul numelui meu, scria Pfizer. La cabinetul numărul 21 m-au preluat două doamne asistente, le-am arătat că am şi adeverinţa de la vaccinarea din 24 februarie la mine. M-au lăudat că o am, în condiţiile în care majoritatea pacienţilor nu o mai aduc la rapel, însă nimeni nu a mai verificat că pe ea scrie Pfizer”, spune bărbatul.
Eroarea, descoperită la validarea în sistem
Eroarea a ieșit la suprafață în momentul în care medicii au încercat să valideze vaccinarea în sistemul informatic.
„Una dintre doamne m-a căutat în sistem, cealaltă mi-a făcut doza de vaccin, pentru ca apoi să realizeze că aplicația dă eroare și că nu poate fi confirmată vaccinarea. Motivul? Rapelul nu corespunde cu tipul de vaccin făcut la prima doză. Mi-am dat imediat seama despre ce s-a întâmplat, însă în acel moment deja presam cu un tampon de vată pe locul vaccinării”, povestește pacientul.
Medicii ar fi încercat să mușamalizeze cazul
În acel moment, asistentele „s-au panicat” și au chemat un medic. „A venit domnul doctor, mi-a spus că nu se va întâmpla nimic, că nu sunt primul care a trecut prin asta, dar că din păcate nu îmi poate fi eliberată o adeverinţă de vaccinare. Doar dacă sunt de acord să treacă în sistem că mi s-a făcut tot Pfizer şi astfel poate închide cazul, iar eu mă pot bucura de beneficiile complete ale unei persoane vaccinate”, a explicat Alin-Alexandru Ionescu.
Omul mai spune că a încercat să vorbească cu șeful centrului de vaccinare, pentru ca astfel de erori să nu se repete. Șefa centrului, auzind că este diabetic, l-ar fi întrebat doar dacă este ”pe insulină”, explicându-i că nu ar trebui să fie nici o problemă că a fost imunizat cu vaccinuri diferite.
”Oamenii încercau să mă îmbuneze legat de problema că îmi pot elibera o adeverinţă de vaccinare, de parcă de-aia venim să ne vaccinăm, ca să plecăm la vară în Grecia. Nu am primit niciun document, nu am fost bifat nicăieri în sistem”, a mai spus tânărul, subliniind că a fost ”șocat” să vadă ”cu câta lejeritate şi superficialitate a fost gestionată această situaţie”.
Anchetă declanșată de autorități
Reprezentanții CNCAV au transmis că au solicitat la DSP București să facă o evaluare oficială la centrul de la Romexpo, „pentru verificarea modului în care procedurile în vigoare au fost respectate, implementarea delimitării fluxurilor în funcție de tipul vaccinurilor utilizate, respectiv remedierea disfuncționalităților constatate”.
Potrivit reprezentanților Comitetului de Vaccinare, Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de imunizare, l-a sunat personal pe tânărul din Tulcea pentru a-l liniști din punct de vedere medical.
Un caz asemănător în care personalul medical a încurcat vaccinurile la rapel s-a petrecut în Târgu Jiu, în februarie, când unui pacient în vârstă de 69 de ani din Târgu Jiu i-a fost administrat, din greșeală, serul de la Moderna la rapel, deși la prima doză primise ser Pfizer. Polițiștii din Gorj au deschis recent un dosar penal pentru neglijență în serviciu.
Cele două cazuri sunt singurele de acest gen, petrecute până acum de la startul campaniei de vaccinare.