Nicolas
Peter le-a spus jurnaliștilor că BMW a cheltuit anul acesta peste zece milioane
de euro pentru a se pregăti pentru Brexit.
”Asociaţia
Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că ar putea costa
furnizorii şi producătorii auto între 10 şi 11 miliarde de euro. Avem nevoie de
un acord comercial post-Brexit. Şi, chiar şi atunci, trebuie să fie unitar.
Avem un sistem de fabricaţie ‘just-in-time (exact la timp), astfel încât
procesarea administrativă în vămi trebuie să fie eficientă”, a declarat
directorul financiar al BMW.
Pentru ca
producătorii să poată oferi aceleași mașini în toate piețele europene, Marea
Britanie ar trebui să continue să ţină pasul cu cerinţele UE privind emisiile,
mai spune Peter.
BMW a reușit
să rămână pe primele poziții odată cu cererea solidă pentru vehicule electrice
şi hibride, în cazul ţintelor prevăzute pentru reducere a emisiilor pentru 2020.
Potrivit
unui articol publicat luni în cotidianul financiar Nikkei, producătorii auto
japonezi Toyota Motor şi Nissan Motor vor cere autorităţilor de la Londra să îi
despăgubească, dacă guvernul britanic nu va ajunge la un acord comercial
post-Brexit cu Uniunea Europeană.
Oficialii
Nikkei mai spun că producătorii auto se aşteaptă ca despăgubirile primite din
partea autorităţilor britanice să acopere taxele vamale suplimentare de 10%. Aceste
taxe suplimentare vor fi impuse de UE pentru importurile de automobile ce
provin din Marea Britanie, în cazul în care va ieşi din Uniune fără un acord
comercial post-Brexit.
Premierul
Boris Johnson a declarat însă că nu ar dori ca perioada de tranziţie, care se
încheie la finele anului, să se termine fără un acord comercial, dar a adăugat
că Marea Britanie ar putea supravieţui şi în acest scenariu.