Conform CFR, cele două marfare care au fost la un pas de a se ciocni nu transportau motorină şi îngrăşăminte chimice, ci buşteni şi ciment.
Astfel, trenul GFR transporta ciment, pe relaţia Rupea-Dej, iar trenul CER-Fersped era încărcat cu buşteni şi circula în relaţia Curtici-Sfântu Gheorghe.
Conducerea Companiei Naţională de Căi Ferate CFR SA afirmă că „nu a muşamalizat niciodată vreun incident sau accident feroviar înregistrat pe reţeaua feroviară, indiferent de grupa de clasificare a acestuia, după ce AGIFER a sugerat că incidentul a fost raportat cu o întârziere de 12 ore.
Oficialii CFR mai transmit că, în urma incidentului, primul responsabil care trebuia să-i avizeze telefonic pe şeful de staţie şi regulatorul de circulaţie al Regionalei CF Braşov era impiegatul de mişcare, care nu a avizat incidentul, acesta fiind acum cercetat disciplinar pentru neavizare şi neîndeplinirea obligaţiilor de serviciu.
„După verificarea imaginilor video ale instalaţiei de centralizare electronică s-a constatat faptul că mecanicul trenului GFR nu a oprit la linia 5, acesta şi-a continuat parcursul, a depăşit semnalul de ieşire din staţie, care era în poziţia Oprire, a talonat macazul nr. 26 şi s-a înscris pe parcursul de intrare al trenului CER-Fersped, care avea comandă de intrare la linia 4. Impiegatul de mişcare a declarat că le-a solicitat imediat telefonic celor 2 mecanici măsuri de oprire, iar după oprirea celor două garnituri, trenul GFR a fost retras pe linia 5, iar trenul CER-Fersped a fost garat la linia 4, fiecare garnitură fiind reînscrisă ulterior în circulaţie”, a explicat CFR.
Poliţiştii Serviciului Transporturi Mureş s-au autosesizat, iar infracţiunea vizată în dosarul penal deschis este de „neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă”.