Influencerul „Sanqiange“ (sau „Fratele Trei Mii”) a fost găsit mort la doar câteva ore după ce s-a difuzat participând la o întrecere cu un coleg influencer care presupunea consumul de Baijiu, o băutură din China cu un conținut tipic de alcool cuprins între 30% și 60%, a relatat Shangyou News.
Unul dintre prietenii lui a declarat pentru această publicație că Sanqiange – Wang, pe numele său de familie din viața reală – a participat la o provocare online cunoscută sub numele de „PK” împotriva unui alt influencer în primele ore ale zilei de 16 mai și a transmis în direct rezultatele pe canalul său de Douyin.
Provocările „PK” presupun lupte unu la unu în care influencerii se întrec între ei pentru a câștiga recompense și cadouri din partea urmăritorilor și implică adesea pedepse pentru cel care pierde – aparent, în acest caz, consumul de Baijiu.
„Nu știu cât de mult consumase înainte de a intra pe aplicație. Dar, în ultima parte a streaming-ului, l-am văzut terminând trei sticle, iar apoi a început-o pe a patra”, a declarat acest prieten, identificat doar ca Zhao, pentru Shangyou News.
„Jocul PK s-au încheiat în jurul orei 1 dimineața, iar la ora 13.00 (când familia l-a găsit, n.r.) era mort”, a adăugat el.
Wang, descris ca fiind o persoană „decentă și directă” de către Zhao, avea un istoric de înregistrări în care se filma participând la concursuri similare care implicau consumul de alcool și le posta pe aplicație.
O înregistrare video care pare să-l arate pe Wang luând parte la această ultimă provocare a devenit virală pe rețelele de socializare din China, dar în prezent nu mai este disponibilă pentru vizionare.
În ultimii ani, scena în plină expansiune a live-streaming-ului din această țară a dat naștere unei industrii de miliarde de dolari, în care influenceri cu spirit antreprenorial se întrec pentru a-și vinde produsele în timp real pe platformele de socializare.
Moartea lui Wang va contribui probabil la o dezbatere în jurul reglementării acestei industrii, care a atras atenția autorităților în ultimii ani din cauza stilului de viață luxos al unor influenceri și a provocărilor ieșite din comun la care aceștia participă.
Anul trecut, autoritățile de radiodifuziune din China au interzis tinerilor sub 16 ani să le ofere recompense materiale influencerilor și au restricționat accesul acestora după ora 22.00.
Administrația Națională de Video și Televiziune din China și Ministerul Culturii și Turismului au luat, de asemenea, măsuri pentru a interzice „31 de comportamente nepotrivite ale celor care fac live-streaming”.
Printre aceste abateri se numără „încurajarea utilizatorilor să interacționeze în mod vulgar sau incitarea fanilor să atace prin difuzarea de zvonuri”, potrivit publicației de stat Global Times.
Foto: captură video sanqian9237 / Douyin