Situația este una care s-a tot repetat în ultimele luni. Octavian Berceanu, șeful Gărzii de Mediu, afirma luni seară, într-o emisiune la Digi24, că România a devenit o țintă pentru importul ilegal de deșeuri, în condițiile în care în țara noastră neutralizarea acestora costă de 10 ori mai puțin decât în alte state din Europa.
Transportul descoperit marți conține 18 tone de piese auto uzate aduse din Belgia pentru o firmă din judeţul Ialomiţa. Polițiștii de frontieră au constatat că marfa din containerul controlat nu corespunde cu datele declarate și cuprinse în documentele folosite la autoritatea vamală: piese auto cu grad de uzură de 20%.
Transportul a fost oprit, iar autoritățile vor continua acum cercetările pentru încălcarea regimului deşeurilor și transportul și tranzitul de substanțe și preparate periculoase, cu încălcarea prevederilor legale, iar bunurile vor fi returnate firmei.
Din martie, zeci de containere cu deșeuri au fost descoperite în Portul constănțean Agigea. Libertatea a prezentat, în aprilie, imagini de la controlul autorităților, Garda de Mediu Constanța și Poliția de Frontieră.
Libertatea a scris, în ultimele luni, că importul de gunoaie nereciclabile este o constantă nefericită a ultimilor ani, cu tone de deșeuri intrate pe mare sau terestru în România din țări precum Italia, Anglia sau Germania.
Televiziunea franceză France24 a numit România „Groapa de gunoi a Europei” din această cauză.