Cuprins:
Prima călătorie, de la București la Brașov
Prețul unui bilet la clasa a II-a este de 63 de lei pe ruta București-Brașov, în timp ce un bilet la clasa I costă 91 de lei, a anunțat președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Ștefan Roșeanu, în cadrul unei emisiuni televizate.
Trenul electric Alstom, cumpărat de Ministerul Transporturilor, a ajuns la finalul testelor. Acesta face parte din cele 37 de rame cumpărate încă din 2020.
După inaugurare, joi, va pleca din București spre Brașov la ora 5.40 dimineața. În două ore și jumătate, călătorii vor ajunge în Brașov.
„Așteptăm ca în cursul zilei de luni biletele să fie puse în vânzare, aici este atribuția operatorului (n.r. – CFR Călători) sper să fie cât mai repede, cu toții ne dorim. Are un parcurs de aproximativ două ore și jumătate. Miercuri după-amiază se va întoarce în București, iar de joi dimineață intră în circulație la ora programată, respectiv o pereche suplimentară spre Brașov, de la 5.40, pleacă la Brașov și ajunge pe la 8.10, o oră utilă pentru cei care au treabă la Brașov sau pe Valea Prahovei. Se întoarce pe la 11.00, înapoi spre București. Costul unui bilet va fi de 91 de lei la clasa I și 63 de lei clasa II-a, prețuri de tren în regim InterRegio”, a explicat președintele ARF, Ștefan Roșeanu.
Miercuri, în prima călătorie, vor fi disponibile 300 de bilete din 351 de locuri ale trenului.
Noi trenuri electrice în România, din 2025
În plus, de la jumătatea lunii decembrie, prin Noul Mers al Trenurilor 2024-2025, va intra în circulație încă o pereche suplimentară, a mai anunțat oficialul ARF.
De altfel, în prima parte a anului 2025, odată cu intrarea în exploatare a încă 11 trenuri Alstom Coradia RE-IR1, acestea vor deservi toate rutele din contract: București-Constanța, București-Craiova, București-Brașov-Arad-Timișoara, București-Timișoara via Drobeta, și București-Deva via Târgu Jiu.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a achiziționat 37 de rame electrice Alstom Coradia Stream pentru 2,42 de miliarde de lei (fără TVA) printr-un contract semnat în martie 2022. Primul tren a sosit pe 4 decembrie 2023 și este în teste. Livrarea celorlalte unități, produse în Polonia, a fost întârziată.