Cuprins:
La începutul anului Judecătoria Alba Iulia a decis că familia avocatului are dreptul la daune morale de 40.000 de euro, Tribunalul Alba a confirmat parțial sentința, reducându-le la 29.000 de euro daune morale, plus 1.600 de euro daune materiale.
De asemenea, familia trebuie să primească din partea companiei și suma de 5.000 de lei, cheltuieli de judecată.
Decizia instanței
Decizia instanței: „obligă pârâtele Wizz Air Hungary ZRT și Wizz Air Hungary Ltd Sucursala București la plata către reclamanți a sumei de 1.600 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, reprezentând compensații întârziere zbor. Obligă pârâtele la plata către reclamantul Ursuța Dărăban Ovidiu Mircea a sumei de 10.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale. Obligă pârâtele la plata către reclamanta Z.E.R. a sumei de 10.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale. Obligă pârâtele la plata către reclamanta Z.S. a sumei de 6.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale. Obligă pârâtele la plata către reclamantul U.D.O.M. a sumei de 3.000 euro, echivalentul în lei la cursul BNR la data plății, cu titlu de daune morale”.
În acest proces, deschis anul trecut, pentru ruinarea unei vacanțe în Spania, avocatul Mircea Ursuța s-a reprezentat pe el, pe soție și fiul lor și pe soacră.
Ursuța soția, copilul de doar 3 ani și soacra ar fi trebui să plece într-o vacanță la Madrid, având achitate zborul din Sibiu în capitala Spaniei, efectuat pe 28 decembrie 2020, și cel de întoarcere (8 ianuarie 2021).
Blocați 5 zile la Madrid
Pe 8 ianuarie însă, aeroportul madrilen a fost închis din cauza unei furtuni de zăpadă, iar Ursuța a aflat că zborul Wizz a fost anulat de la angajați aeroportuari, nu de la reprezentanți ai operatorului. Wizz Air nu avea niciun oficiu pe acest aeroport.
După o noapte petrecută în aeroport, familia Ursuța spera să prindă următorul avion spre România, cu destinația București, însă aeronava ce venea din capitala României a aterizat nu la Madrid, ci la Barcelona, astfel că cei 4 orădeni au fost nevoiți să-și ia o cameră la un hotel pentru o noapte.
Cum nici în următoarele trei zile Wizz nu a operat vreo cursă de la Madrid nici spre România, nici măcar spre Budapesta, și nici nu a răspuns cererii de asistență a familiei, Ursuța și ai săi au reușit abia după 5 zile să prindă un avion Wizz, spre Budapesta.
Robotul care „oferea” apă și sandvișuri
Ulterior, compania ungară nu a dat curs celor peste 50 de reclamații făcute pe site-ul Wizz”, a explicat Ursuța – „de fiecare dată răspundea un robot care îi oferea… apă și sandvișuri”.
Avocatul a deschis proces în 2023, invocând legislația internațională și națională ce protejează clienții companiilor aeriene de abuzurile acestora, obligându-le să le ofere compensații de câte 400 de euro pentru orice cursă neefectuată pe o distanţă mai mare de 1.500 de kilometri, cum era cazul distanței dintre Madrid şi Sibiu), și asistenţă nu doar în eventualitatea anulării zborului, ci şi „în eventualitatea unei redirecţionări în cazul în care plecarea unui nou zbor este la cel puţin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat”.
Procesul s-a judecat întâi la Judecătoria Alba Iulia, care decisese plata de către compania ungară a 40.000 de euro drept daune morale, și apoi la Tribunalul Alba, întrucât soția lui Ursuța este judecătoare în Oradea.
Sentința pronunțată miercuri de Tribunalul Alba este definitivă și executorie.
Dacă nu vor plăti, voi cere executarea silită a Wizz Air, care poate merge până la sechestrarea unui avion la sol.
Libertatea a contactat Wizz Air și va publica reacția sucursalei din România când aceasta va fi trimisă.