Agentul se afla în timpul liber și circula pe contrasens cu o autoutilitară cu girofar galben, depășind o coloană de mașini, moment în care a fost blocat de un șofer care mergea regulamentar.

Omul legii s-a dat jos din mașină și l-a amenințat cu bâta, dar s-a potolit imediat, după ce a obervat că pe bordul “victimei” se afla o cameră de filmat.

S-a urcat la volan și a demarat în trombă… tot pe contrasens. Colegii săi de la Poliția Rutieră l-au sancționat contravențional și i-au suspendat permisul auto, pentru 30 de zile, mai ales că pe axul drumului era trasată linie continuă. Acesta lucrează la Serviciul Logistică, în cadrul Arestului Central din Capitală, potrivit TVR.

Ieri, imediat după apariția imaginilor, Centrul de Informare și Relații Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române preciz, prin intermediul unui comunicat că “Șeful Poliției Române a solicitat conducerii Poliției Capitalei să dispună de urgență, măsuri conform competenței, în cazul agentului de poliție care a apărut în imaginile difuzate online şi preluate de posturile de televiziune. De asemenea, asigurăm cetățenii că orice comportament abuziv al unui polițist, indiferent dacă este în serviciu sau în timpul liber, va fi sancționat conform prevederilor legale, fiind sesizată unitatea de parchet competentă”.

Acum, polițiștii fac apel la conducătorul auto sau la conducătoarea auto care a filmat scena să se prezinte la Secția 1 de Poliție din Capitală, pentru a le oferi imaginile și o declarație care să îi ajute în ancheta declanșată, mai ales că s-a deschis un dosar penal, pe numele acestuia. E bine de știut că, dacă nu se va prezenta, acesta poate fi clasat.

Vă reamintim că lumina galbenă a girofarului obligă participanţii la trafic doar să circule cu atenţie, nu să acorde și prioritate, conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată:

Art.32. – (1) Semnalele speciale de avertizare luminoase sunt emise intermitent de dispozitive de iluminare montate pe autovehicule şi au următoarele semnificaţii:

  1. a) lumina roşie obligă participanţii la trafic să oprească în direcţia de mers cât mai aproape de marginea drumului;
  2. b) lumina albastră obligă participanţii la trafic să acorde prioritate de trecere;
  3. c) lumina galbenă obligă participanţii la trafic să circule cu atenţie.

(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:

  1. a) pentru lumina roşie – autovehiculele aparţinând poliţiei şi pompierilor;
  2. b) pentru lumina albastră – autovehiculele aparţinând poliţiei, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării care însoţesc coloane militare, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, autovehiculele de serviciu ale procurorilor criminalişti din Ministerul Public, precum şi cele aparţinând Departamentului Naţional Anticorupţie, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă;
  3. c) pentru lumina galbenă – autovehiculele cu mase şi/sau dimensiuni de gabarit depăşite ori care însoţesc asemenea vehicule, cele care transportă anumite mărfuri sau substanţe periculoase, cele destinate întreţinerii, reparării ori verificării unor lucrări efectuate în partea carosabilă sau executării unor lucrări de drumuri, curăţeniei străzilor, deszăpezirii sau tractării, transportului şi depanării autovehiculelor rămase în pană sau avariate, precum şi tractoarele care tractează utilajele agricole si tehnologice cu dimensiuni de gabarit depăşite.

(3) Autovehiculele prevăzute la alin.(2) lit.a) şi b) trebuie să fie echipate şi cu mijloace speciale sonore de avertizare.

(4) Pe autovehiculele aparţinând poliţiei şi pe cele prevăzute la alin.(2) lit.c) pot fi instalate şi dispozitive luminoase cu mesaje variabile, destinate participanţilor la trafic.

(5) Mijloacele speciale de avertizare, luminoase sau sonore, se certifică sau se omologhează de autoritatea competentă, potrivit legii. Condiţiile de utilizare a acestora se stabilesc prin regulament.

Din păcate, în ultima vreme, Ministerul Afacerilor de Interne (MAI) trece printr-o perioadă nefastă, în ceea ce privește imaginea instituției. Recent, tot în Capitală, un angajat al MAI a fost filmat când încălca normele rutiere.

Concret, săptămâna trecută, un autocar al Jandarmeriei a fost aproape de impact cu un tramvai al liniei 41. Și în acest caz, șoferul a rămas fără permisul auto și a fost amendat.

Libertatea a obținut, în exclusivitate, și primele declarații ale șoferului Jandarmeriei care a fost la un pas să lovească un tramvai: ”Nu mi-e ușor să trag ponoasele, pedepsiți-mă!”.

FOTO & VIDEO: TVR


CITEȘTE ȘI… STUDIU. Cum cheltuiesc românii banii în funcție de meserii: Profesorii și medicii sunt “mână spartă”, polițiștii și pompierii sunt cei mai chibzuiți


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News