Austin luase legătura cu noul ministru rus al apărării, Andrei Belousov, cu doar câteva săptămâni înainte, pe 25 iunie, într-un efort de a menţine „liniile de comunicare deschise”. A fost prima convorbire telefonică dintre cei doi de când economistul Belousov l-a înlocuit pe Șoigu în cadrul unei remanieri guvernamentale făcute de Kremlin în prima jumătate a lunii mai.
Însă, pe 12 iulie, Belousov a fost cel care l-a sunat pe Lloyd, oficial pentru a-i transmite un avertisment, potrivit a trei oficiali americani informați cu această discuție telefonică. Rușii ar fi detectat o operaţiune secretă ucraineană care, în opinia lor, avea binecuvântarea americanilor. Belousov l-a întrebat pe Austin dacă Pentagonul era la curent cu acest complot şi cu potenţialul său de a amplifica tensiunile dintre Moscova şi Washington, scrie The New York Times.
Oficialii de la Pentagon au fost surprinşi de acuzaţie şi nu aveau cunoştinţă de niciun astfel de complot, au declarat doi oficiali americani sub rezerva anonimatului.
Dar, orice ar fi dezvăluit Belousov, au spus cei trei oficiali, a fost luat suficient de în serios, astfel încât americanii i-au contactat pe ucraineni şi le-au spus, în esenţă: „Dacă vă gândiţi să faceţi aşa ceva, nu o faceţi!”.
Operațiuni ucrainene care îi enervează pe americani
În pofinda dependenţei profunde a Ucrainei de SUA pentru sprijin militar, de intelligence şi diplomatic, oficialii ucraineni nu sunt întotdeauna transparenţi cu omologii lor americani cu privire la operaţiunile lor militare, în special cele împotriva ţintelor din spatele inamicului rus. Aceste operaţiuni i-au frustrat pe oficialii americani, care consideră că ele nu au îmbunătăţit în mod semnificativ poziţia Ucrainei pe câmpul de luptă, dar au riscat în schimb să îndepărteze aliaţii europeni şi să extindă războiul.
În ultimii doi ani, operaţiunile care au neliniştit SUA au inclus un atac asupra unei baze aeriene ruse de pe coasta de vest a Crimeei, un camion aruncat în aer care a distrus o parte a podului de peste Strâmtoarea Kerci, ce leagă Rusia de peninsula ocupată, şi atacuri cu drone în teritoriul rus recunoscut internațional. Vladimir Putin se referă adesea la astfel de lovituri ca la „atacuri teroriste”, iar Kremlinul le foloseşte ca pretinse dovezi pentru a susţine afirmaţia falsă a liderului rus că invazia sa în Ucraina este de fapt un război defensiv. În ciuda dezminţirilor americane, oficialii ruşi insistă public că astfel de lovituri nu ar putea avea loc fără aprobarea şi sprijinul SUA.
Este încă neclar dacă presupusul complot ucrainean din această lună a fost real şi iminent şi nu se ştie ce formă ar fi putut lua acesta, notează ziarul american. Oficiali de la Pentagon şi de la Casa Albă spun că nu s-a întâmplat nimic – încă. Aceştia au refuzat să descrie în detaliu apelul telefonic al lui Belousov, dar au subliniat nevoia de dialog între adversari, subliniază The News York Times.
Oficialii de la Pentagon au refuzat, de asemenea, să spună dacă Lloyd Austin a adus în discuţie această chestiune în cadrul unei convorbiri telefonice purtate săptămâna aceasta cu omologul său ucrainean Rustem Umerov.
Un comunicat al Ministerului rus al Apărării după convorbirea din 12 iulie a confirmat că Belousov a iniţiat-o, adăugând că „a fost discutată problema prevenirii ameninţărilor la adresa securităţii şi a reducerii riscului unei posibile escaladări”. Comunicatul nu a menţionat însă nimic despre o presupusă misiune secretă ucraineană. Oficialii ucraineni au refuzat să comenteze pe această temă. Kremlinul a refuzat, de asemenea, să ofere un punct de vedere, iar Ministerul rus al Apărării nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
Ce se ascunde în spatele comunicatelor seci ale autorităților
Această dezvăluire rară a culiselor unei convorbiri sensibile între şefii apărării din SUA şi Rusia arată că adesea există mult mai mult în conversaţiile private dintre oficialii americani şi ruşi decât ceea ce este spus publicului. Ilustrează, de asemenea, modul în care SUA şi Rusia încearcă să gestioneze riscurile de escaladare în spatele scenei, comentează The New York Times.
De exemplu, în convorbirea telefonică de luna trecută dintre Austin şi Belousov, şeful Pentagonului „a subliniat importanţa menţinerii liniilor de comunicare pe fondul războiului în curs al Rusiei împotriva Ucrainei”, după cum a declarat generalul-maior Patrick Ryder. Austin a iniţiat această convorbire şi „crede că menţinerea liniilor de comunicare deschise este importantă”, a adăugat generalul Ryder, purtătorul de cuvânt al Pentagonului. Austin şi Belousov „au făcut un schimb de opinii cu privire la situaţia din jurul Ucrainei”, a afirmat, la rândul său, Ministerul rus al Apărării într-un comunicat referitor la aceeaşi convorbire. Acesta a adăugat că Belousov „a subliniat pericolul unei noi escaladări a situaţiei în legătură cu furnizarea continuă de arme americane către forţele armate ale Ucrainei”.
Dar doi oficiali familiarizaţi cu această convorbire au declarat că Austin l-a avertizat, de fapt, pe omologul său rus să nu ameninţe trupele americane din Europa, pe fondul tensiunilor în creştere din Ucraina. Patru zile mai târziu, oficialii americani din domeniul apărării au ridicat nivelul de alertă de securitate la bazele militare din Europa ca răspuns la ameninţările vagi din partea Kremlinului cu privire la utilizarea de către Ucraina a armelor cu rază lungă de acţiune pe teritoriul rus.
Oficialii americani au declarat că nu au fost colectate informaţii specifice cu privire la posibile atacuri ruseşti asupra bazelor americane. Orice astfel de atac din partea Rusiei, fie el deschis sau ascuns, ar reprezenta o escaladare semnificativă a războiului din Ucraina.
Ce urmărește Rusia și ce rezolvă convorbirile
Rusia a intensificat actele de sabotaj în Europa, în speranţa de a întrerupe afluxul de echipamente către Ucraina. Până în prezent, nicio bază americană nu a fost vizată de astfel de atacuri, dar oficialii americani au declarat că ridicarea nivelului de alertă ar contribui la asigurarea faptului că membrii serviciilor militare sunt vigilenţi.
Au existat apoi convorbirile telefonice din 21 octombrie şi 23 octombrie 2022 dintre Austin şi Șoigu – prima solicitată de americani, a doua de ruşi. Rezumatul Pentagonului cu privire la cea de-a doua convorbire spunea: „Secretarul Austin a respins orice pretext de escaladare al Rusiei şi a reafirmat valoarea comunicării continue în contextul războiului ilegal şi nejustificat al Rusiei împotriva Ucrainei”.
O săptămână mai târziu, The New York Times a relatat că responsabilii militari ruşi discutaseră recent între ei despre momentul şi modul în care Moscova ar putea utiliza o armă nucleară tactică în Ucraina. Noile informaţii au apărut în momentul în care Moscova promova ideea nefondată că Ucraina plănuieşte să utilizeze o aşa-numită „bombă murdară” – un explozibil convenţional amestecat cu material radioactiv. Vladimir Putin nu a luat parte la discuţiile cu generalii săi, care au avut loc în timp ce Rusia îşi intensifica retorica nucleară şi suferea eşecuri pe câmpul de luptă. Dar faptul că responsabilii militari ruşi purtau astfel de discuţii a alarmat administraţia Biden, deoarece a arătat cât de frustraţi erau aceştia de eşecurile lor în Ucraina, ceea ce sugera că ameninţările voalate ale lui Putin de a utiliza arme nucleare ar putea să nu fie doar vorbe.
În timp ce riscul unei noi escaladări a rămas ridicat, oficialii administraţiei Biden şi aliaţii SUA au declarat, de asemenea, la momentul respectiv, că aceste convorbiri telefonice dintre omologii occidentali şi ruşi de la sfârşitul lunii octombrie 2022 au contribuit la atenuarea unora dintre tensiunile nucleare. „Aceste convorbiri au ca scop evitarea celor mai rele rezultate într-o relaţie care ar putea ajunge la limită”, punctează Samuel Charap, analist pentru Rusia la RAND Corporation.
Adaoli.8761 • 27.07.2024, 19:00
Sigur, SUA e de vină, că ei l-au obligat pe Putin sa treacă granițele și să atace Ucraina. Ce absurditate ! Noaptea minții!
parpalache • 29.07.2024, 12:38
Adaoli.8761 • 27.07.2024, 19:00
Sigur, SUA e de vină, că ei l-au obligat pe Putin sa treacă granițele și să atace Ucraina. Ce absurditate ! Noaptea minții!
Razboiul din Ucraina a inceput pe 7 aprilie ...2008 cand la summitul NATO de la București-Ucrainei i-a fost adresata invitația sa inceapa procedurile de aderare la NATO-titreaza Neewsyck romania-cu multe citate din Der Spiegel
doritor • 27.07.2024, 17:28
Aceste convorbiri denota inca odata ca razboiul din Ucraina a fost declansat prin intelegere intre oligarhii financiari raspanditi in SUA, UE, dar si fosti sau mascati inca in Rusia. Radacinile lor istorice de peste o mie de ani din aceasta mafie financiara sunt declarate de mai toti la Ierusalin. Razboiul are obiectiv distrugerea unui armament conventional uzat fizic si moral pentru ca apoi masa imensa de $ neacoperiti in produse sa-si recapete valoarea in ceea ce va fi „A 4 revolutie industriala” robotizata, digitizata bazata pe IT. Cat va tine razboiul, daca se va extinde si cum va fi impartita lumea din nou ei stiu!
Sfantul_Cuvios_Pafnutie • 27.07.2024, 22:12
doritor • 27.07.2024, 17:28
Aceste convorbiri denota inca odata ca razboiul din Ucraina a fost declansat prin intelegere intre oligarhii financiari raspanditi in SUA, UE, dar si fosti sau mascati inca in Rusia. Radacinile lor istorice de peste o mie de ani din aceasta mafie financiara sunt declarate de mai toti la Ierusalin. Razboiul are obiectiv distrugerea unui armament conventional uzat fizic si moral pentru ca apoi masa imensa de $ neacoperiti in produse sa-si recapete valoarea in ceea ce va fi „A 4 revolutie industriala” robotizata, digitizata bazata pe IT. Cat va tine razboiul, daca se va extinde si cum va fi impartita lumea din nou ei stiu!
De când cu evreii ăștia, și temperaturile au crescut. Tot ei sunt de vină pentru caniculă, când nu exista statul Israel, temperaturile rareori treceau peste 30 de grade.
dumitru.serban • 27.07.2024, 18:50
doritor • 27.07.2024, 17:28
Aceste convorbiri denota inca odata ca razboiul din Ucraina a fost declansat prin intelegere intre oligarhii financiari raspanditi in SUA, UE, dar si fosti sau mascati inca in Rusia. Radacinile lor istorice de peste o mie de ani din aceasta mafie financiara sunt declarate de mai toti la Ierusalin. Razboiul are obiectiv distrugerea unui armament conventional uzat fizic si moral pentru ca apoi masa imensa de $ neacoperiti in produse sa-si recapete valoarea in ceea ce va fi „A 4 revolutie industriala” robotizata, digitizata bazata pe IT. Cat va tine razboiul, daca se va extinde si cum va fi impartita lumea din nou ei stiu!
Lumea e condusa de o societate secreta care a instigat continuu populatiile din Europa pentru din ce in ce mai multa "libertate" de a declanșat toate Revoluțiile incepand de la cea din Franta la cea Americana si care s-au extins apoi prin Eteria in toata Europa. Daca nu e Diavolul care coordoneaza toate aceste lucruri pentru ca traieste de mii sau chiar milioane de ani si știe cum sa influenteze omenirea, sa imi spui cuțu. Ulterior, ultimele bastioane de independenta ale natiunilor au vazut iar ambele tabere (si capitalistii si comunistii) au fost finantati cu vagoane de aur de aceiasi membri ai societatii secrete. Totul e o gluma, nu exista democrație cand nu sunt decat 2 partide de sute de ani si trebuie sa alegi intre 2 reprezentanti pe care ti-i dau ele, educati si scoliti conform a ceea ce vor cei care conduc din umbra. Asta nu e democratie si oricum, popoare fara un lider autoritar nu exista. Tatal a lasat poporul sau sfant (nu asta de azi) cu unsul lui ca Rege, nu democratie
Sfantul_Cuvios_Pafnutie • 27.07.2024, 22:11
dumitru.serban • 27.07.2024, 18:50
Lumea e condusa de o societate secreta care a instigat continuu populatiile din Europa pentru din ce in ce mai multa "libertate" de a declanșat toate Revoluțiile incepand de la cea din Franta la cea Americana si care s-au extins apoi prin Eteria in toata Europa. Daca nu e Diavolul care coordoneaza toate aceste lucruri pentru ca traieste de mii sau chiar milioane de ani si știe cum sa influenteze omenirea, sa imi spui cuțu. Ulterior, ultimele bastioane de independenta ale natiunilor au vazut iar ambele tabere (si capitalistii si comunistii) au fost finantati cu vagoane de aur de aceiasi membri ai societatii secrete. Totul e o gluma, nu exista democrație cand nu sunt decat 2 partide de sute de ani si trebuie sa alegi intre 2 reprezentanti pe care ti-i dau ele, educati si scoliti conform a ceea ce vor cei care conduc din umbra. Asta nu e democratie si oricum, popoare fara un lider autoritar nu exista. Tatal a lasat poporul sau sfant (nu asta de azi) cu unsul lui ca Rege, nu democratie
Așa, și psihiatrul tău ce zice? Îi mai auzi vocea în cap cum te roagă să vii să-l scapi de reptilienii masoni din centrul Pământului gol care l-au răpit și-l țin sechestrat în baza secretă de pe partea întunecată a Lunii, accesibilă numai prin portalul de teleportare de la Hollywood?
VolodimirZelenski • 27.07.2024, 17:56
doritor • 27.07.2024, 17:28
Aceste convorbiri denota inca odata ca razboiul din Ucraina a fost declansat prin intelegere intre oligarhii financiari raspanditi in SUA, UE, dar si fosti sau mascati inca in Rusia. Radacinile lor istorice de peste o mie de ani din aceasta mafie financiara sunt declarate de mai toti la Ierusalin. Razboiul are obiectiv distrugerea unui armament conventional uzat fizic si moral pentru ca apoi masa imensa de $ neacoperiti in produse sa-si recapete valoarea in ceea ce va fi „A 4 revolutie industriala” robotizata, digitizata bazata pe IT. Cat va tine razboiul, daca se va extinde si cum va fi impartita lumea din nou ei stiu!
I-auzi! Acum din SUA totul se muta in Israel. Da... ruzzia nu are relatii bune nici cu Israel. Bine, ea nu are relatii bune decat cu 3 tari.
cataliin72 • 27.07.2024, 20:53
VolodimirZelenski • 27.07.2024, 17:56
I-auzi! Acum din SUA totul se muta in Israel. Da... ruzzia nu are relatii bune nici cu Israel. Bine, ea nu are relatii bune decat cu 3 tari.
Poate Rusia are relatii bune doar cu 3 tari dar Ucraina are sprijinul UE doar datorita faptului ca USA forteaza aceste tari sa sprijine Ucraina .De aia va e si frica de revenirea lui Trump deoarece din momentul in care USA renunta la acest sprijin nici ...... Nu o sa mai sprijine Ucraina.Oricum Rusia dovedeste ca si cu acest sprijin poate ocupa Donbasul si numai din mila Putin nu va pulverizeaza tara...Oricum aceste dezvaluiri dovedeste ca USA va tine cu botnita pusa si nu va lasa sa intreprindeti anumite actiuni deoarece stie ca rusia va poate nimici si Kiev-ul si Lvov-ul daca mai faceti pe vitejii fara nicio acoperire...Sunteti de compatimit, mey...Tizul tau e tinut de niste sfori si sforarul sef va conduce cum doreste..In final veti ramane cu tara ciuntita, fara Crimeea si cu pagube materiale si umane fara numar..Nu mai meriti sa primesti niciun epitet pentru ca deja esti batut de soarta si de D-zeu..
Sfantul_Cuvios_Pafnutie • 27.07.2024, 22:16
cataliin72 • 27.07.2024, 20:53
Poate Rusia are relatii bune doar cu 3 tari dar Ucraina are sprijinul UE doar datorita faptului ca USA forteaza aceste tari sa sprijine Ucraina .De aia va e si frica de revenirea lui Trump deoarece din momentul in care USA renunta la acest sprijin nici ...... Nu o sa mai sprijine Ucraina.Oricum Rusia dovedeste ca si cu acest sprijin poate ocupa Donbasul si numai din mila Putin nu va pulverizeaza tara...Oricum aceste dezvaluiri dovedeste ca USA va tine cu botnita pusa si nu va lasa sa intreprindeti anumite actiuni deoarece stie ca rusia va poate nimici si Kiev-ul si Lvov-ul daca mai faceti pe vitejii fara nicio acoperire...Sunteti de compatimit, mey...Tizul tau e tinut de niste sfori si sforarul sef va conduce cum doreste..In final veti ramane cu tara ciuntita, fara Crimeea si cu pagube materiale si umane fara numar..Nu mai meriti sa primesti niciun epitet pentru ca deja esti batut de soarta si de D-zeu..
Da, e plin de manifestații pro-Rusia în întregul Occident. Auzi, te ține să ieși să strigi Trăiască Putin și să fluturi steagul Rusiei? Îți recomand și o zi: 28 iunie, să sărbătorești "eliberarea" Basarabiei de sub jugul românesc. Poți să încerci să o faci prin estul Moldovei, mai sunt care au rude ucise de "eliberatori" și poate ar vrea și ei să răsplătească un filorus așa cum merită. Atunci o să vezi dragostea noastră nețărmuită față de Imperiu și Liderul Suprem. Colegilor tăi le recomand Polonia, Finlanda sau țările baltice pentru tratamente asemănătoare.
parpalache • 29.07.2024, 12:49
Sfantul_Cuvios_Pafnutie • 27.07.2024, 22:16
Da, e plin de manifestații pro-Rusia în întregul Occident. Auzi, te ține să ieși să strigi Trăiască Putin și să fluturi steagul Rusiei? Îți recomand și o zi: 28 iunie, să sărbătorești "eliberarea" Basarabiei de sub jugul românesc. Poți să încerci să o faci prin estul Moldovei, mai sunt care au rude ucise de "eliberatori" și poate ar vrea și ei să răsplătească un filorus așa cum merită. Atunci o să vezi dragostea noastră nețărmuită față de Imperiu și Liderul Suprem. Colegilor tăi le recomand Polonia, Finlanda sau țările baltice pentru tratamente asemănătoare.
Și daca ar fi manifestațiile alea„pro Rusia”in Occident-fii sigur ca vor fi catalogate ca manifestații ale extremei stangi și alte bazaconii!Dar un sondaj realizat pentru Consiliul European in ianuarie 2024 in țarile UE-releva ca doar o circa 21% dintre repondenți erau„pro Ucraina(in România tot atâția),cu mici variații(28% in Polonia și Suedia,sub 20% in Ungaria)!Recomandarea echipei care a realizat sondajul a fost ca „liderii europeni trebuie sa iși schimbe discursul despre razboiul din Ucraina”!Și și l-au schimbat!Intr-unul(și)mai agresiv- fluturând amenințarea„iminenta”a agresiunii”...Rusiei asupra țarilor NATO!Iar in Statele Unite- un sondaj realizat de Washington Post constata ca 62% dintre americani erau IMPOTRIVA suplimentarii ajutorului pentru Ucraina!Dar...nu conteaza parerea lor!Conteaza parereaindustriilor de...„aparare”!