“Profesorii trebuie să predea în orice condiții, că sunt offline, că sunt online”, spune Ovidiu Pânișoară.

Pentru dascălii din toată țara, în această perioadă și predarea online e, crede el, ca o întoarcere la alfabetul emoțiilor.

De fapt, spune Pânișoară, profesor la Universitatea din București, la alfabetul emoțiilor se întorc și părinții atunci când comunică azi cu copiii și-i ajută să treacă prin situația dificilă a pandemiei și a școlii în pandemie. 

Ovidiu Pânișoară, profesor la Universitatea din București

Ca formator de profesori, el însuși admite că în învățarea online “pierdem empatie, comunicare, respirație împreună, contagiunea clasei care ducea la contagiunea de învățare”.

Profesorul spune că există soluții. “În primul rând, ora nu trebuie să fie așa de lungă, ar trebui să se scurteze și să existe foarte multe activități conexe suplimentare orei. Adică în loc să vorbesc eu de nebun, ca profesor, o oră  întreagă în fața clasei, fac mai puțin ca profesor și dirijez mai mult învățarea lor, pentru că acum am niște copii autonomi în fața unui calculator”.

“Avem foarte mulți profesori excepționali în țara asta, dar cineva trebuie să-i susțină. Au existat niște eforturi din partea ministerului, dar pur și simplu sincopate, adică nu a existat un flux al susținerii”, spune el. Întregul dialog pe Școala 9.

Școala 9 face parte, alături de site-ul cultural Scena 9 și de platforma de știință și tehnologie Mindcraft Stories, din platforma de conținut a BRD, fondată de bancă și realizată de reporteri independenți.

 
 

Urmărește-ne pe Google News