„În această perioadă, sunt anunțuri de interes public, cum a fost și cel de aseară, pe care posturile radio și TV le difuzează, dar care pot influența programul pe care îl întrerup și pauzele de publicitate”, a început Iulian Drăgoi explicaţiile.
Reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne a continuat: „Pentru aceste situații, publicitatea care nu a putut fi difuzată pe post din această cauză va putea fi rulată ulterior pe un alt interval orar, fără a fi considerată depășire a timpului legal, astfel încât să nu se piardă acele reclame”.
Dacă anunțul a fost făcut seara târziu, evident că se poate recupera și a doua zi. Sau dacă un client are publicitatea contractată pentru prime-time sau pentru un interval orar specific, evident că televiziunile pot recupera la fel. Depinde de contractele lor, de aceea nu le impunem o regulă
Iulian Drăgoi, reprezentant MAI:
Drăgoi a precizat, însă, că „este la latitudinea celor din posturile de televiziune cum vor face acest lucru, pentru că depinde și de cum a fost contractată publicitatea”.
„O precizare importantă: aceste spoturi vor fi date gratuit doar la solicitarea Grupului de Comunicare Strategică. Nu va putea cere o companie unui post TV ca un anumit spot să nu fie plătit”, a mai explicat Iulian Drăgoi, pentru Pagina de Media.
Articolele din Ordonanţa Militară nr. 4 la care se face referire:
Art.9 – (1) În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate.
(2) Difuzarea categoriilor de mesaje prevăzute la alin. (1) va fi solicitată radiodifuzorilor sau instituțiilor mass-media de către Grupul de comunicare strategică din cadrul Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și se vor identifica în momentul difuzării cu mențiunea „Mesaj de utilitate publică.”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro