La început sondajele au fost modeste, la final social-democrații au primit cele mai multe voturi, iar Dennis Lück este cel care a realizat campania lui Olaf Scholz.

Lück și partenerul său au demarat campania în toamna anului 2020. Pe atunci, ei erau erau probabil singurii care credeau în succes, în condițiile în care evaluările partidului pentru scrutin era modeste.

Lück, care are zeci de tatuaje, cântă la chitară într-o formație de heavy metal și colecționează sticle de whisky, tocmai renunțase la slujba de director creativ la una dintre cele mai bune agenții de publicitate din Elveția și a început o afacere pe cont propriu.

El i-a convins pe liderii SPD să meargă pe mâna lor. „Nu am vrut să organizăm o campanie politică, ci, mai degrabă, să le facem publicitate cu subiecte relevante social”, explică Dennis, a cărui strategie a urcat partidul lui Olaf Scholz de la 10% în sondaje, la peste 25 de procente.

Olaf Scholz. Foto: EPA

Temele abordate în campanie – creșterea salariului minim de la 9.60 de euro la 12 euro, pensii stabile, chirii mai ieftine, nu au impresionat. Cu 53 de zile înainte de alegeri, revista „Der Spiegel” a scris: „SPD nu are nicio șansă”. Patru săptămâni mai târziu, SPD a depășit toate celelalte partide la urne.

Scandalurile în care au fost implicați ceilalți candidați – Armin Laschet a fost surprins râzând în mijlocul dezastrului provocat de inundații – au contribuit la victorie, spune el.

Lück atribuie succesul în primul rând faptului că SPD a decis din timp asupra candidaturii lui Scholz.

Și unor artificii de potofoliu: când „Verzii” și-au lansat sloganul electoral, el a cumpărat domeniul și a anunțat că-l vinde rivalilor cu 12 euro! Mișcarea a avut priză pe rețelele sociale și a spulberat imaginea prăfuită a SPD.

Lück a început în industria publicității ca stagiar la agenția Scholz&Friends din Hamburg, unde l-a cunoscut pe partnerul său, Raphael Brinkert. Ei și-au construit repede o reputație: tineri, ambițioși și plini de idei.

Luck a progresat, a cucerit trofee în industria de „creative”, iar acum are propria lui afacere. Sandra, soția lui Luck, lucrează ca designer grafic în agenția lui.

Cele două cele mai importante trofee ale lui Lück, care este tatăl unui băiețel de 11 ani, sunt „Advertiser of the Year 2017” și un „leu” de la Cannes, de la „Oscarul” industriei publicitare.

Social-democrații au câștigat la limită, în fața conservatorilor, alegerile parlamentare desfășurate duminică în Germania, dar asta nu înseamnă vor ajunge automat la guvernare.

Negocierile pentru formarea unei coaliții abia au început și atât social-democratul Olaf Scholz, cât și creștin-democratul Armin Laschet spun că au șansa de a prelua funcția de cancelar deținută timp de 16 ani de Angela Merkel.

Foto: captură Blick

 
 

Urmărește-ne pe Google News