Agenții Poliției Naționale Spaniole au desființat o rețea de camionagii români dedicată furtului la întâmplare a coletelor pe care le transportau în propriile camioane, a raportat joi Comandamentul Superior al Poliției din Madrid. Ceea ce au furat românii ar valora peste un milion de euro.
Cele patru firme asociate furturilor investigate aparțineau aceleiași persoane, care a folosit o rețea de până la șapte firme, cu depozite și birouri fizice într-un poligon din Azuqueca de Henares, pentru a distrage atenția atât clienților, cât și agenților.
Omul de afaceri român și iubita lui, împreună cu alte două persoane, șoferi de TIR, au fost arestați ca presupuși vinovați pentru aceste infracțiuni de tâlhărie, iar o a cincea este cercetată, fără a fi arestată. Toți sunt români, fără antecedente penale.
Valoarea de piață a produselor furate din zece transporturi, toate efectuate între sfârșitul lui 2020 și jumătatea lui 2021, ar depăși un milion de euro. În timpul anchetei poliției, care este încă deschisă și nu sunt excluse mai multe arestări, au fost probate aproximativ zece furturi.
S-a descoperit că în sediile și depozitele firmelor, dar și în alte depozite din Alcalá de Henares, s-au golit camioanele și s-a manipulat marfa acestora, participând la aceste activități iubita patronului român, șoferii de TIR, dar și alți angajați.
Au fost efectuate percheziții într-o locuință din Azuqueca de Henares și într-un depozit din Alcalá de Henares, care au dus la descoperirea unui număr mare de paleți de materiale furate din camioane, care conțineau utilaje industriale, precum și electronice sau materiale sportive.
Ancheta a început în decembrie 2020, după ce platforma logistică Amazon a raportat numeroase colete dispărute în patru camioane care transportau mărfuri între centrul său de operațiuni din Italia și orașul San Fernando de Henares, de lângă Madrid.
Analizând reclamațiile, anchetatorii au descoperit că cele patru autovehicule vizate aparțineau a patru firme diferite, dar cu aceeași persoană proprietar. Asemănările i-au făcut pe polițiști să devină suspicioși. Toate camioanele fuseseră angajate de platforma logistică pentru a efectua aceeași călătorie (Italia-Madrid), prin același sistem de contractare, o aplicație de încărcare, la cele patru camioane afectate s-a manipulat sigiliul de pe ușa din spate și, fără a-l rupe, a fost doar înlocuit, iar ușile nu prezentau niciun semn de spargere sau forțare, fiind deschise cu propria cheie.
Aceste coincidențe i-au alertat pe anchetatori, care au aflat că metoda folosită pentru manipularea încărcăturii a fost întotdeauna aceeași și că trebuie făcută într-un loc închis, fiind vorba de descărcarea mărfii din camioane, extragerea produselor, resigilare și, din nou, depunerea încărcăturii cât mai aproape de locația inițială, ceea ce a necesitat meticulozitate și mult timp, personal și utilaje.
În plus, platforma logistică a raportat că au existat neconcordanțe în semnalul de localizare GPS al camioanelor, deoarece acesta a fost deconectat când camioanele au părăsit punctul de origine în Italia.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro