Discuția a plecat de la întrebarea dacă „există stații de încărcare mașini electrice în Paxos?”. Șoferul spune că, pe o distanță asemănătoare, circa 2.100 de kilometri, mașina electrică s-a dovedit mai fiabilă.
Românul, care publicat postarea pe grupul de Facebook fără să-și dezvăluie identitatea, a cheltuit doar 327 de lei cu „electrica”, de 6 ori mai puțin decât anul trecut, când a mers în vacanță cu o mașină pe motorină.
Nici nu am făcut pana prostului, nici nu am „pierdut” ore la încărcat, nici nu m-au „surghiunit” grecii pe ferry.
Român, în vacanță în Grecia cu mașina electrică:
Șoferul a realizat un grafic de traseu pentru dus:
- A plecat cu mașina încărcată full din București;
- Următoarea oprire Supercharger Sofia, cu bateria 18% – „încărcarea gratuită, 35 de minute, cât să mergem la toaletă, să ne luam o înghețată și să ne dezmorțim”;
- Următoarea oprire Petrol Kulata – încărcare 24 minute, 47 de lei;
- Ioannina – încărcare charger de mare viteză, 82%, 150 de lei.
Românul s-a referit și la restricțiile anunțate de autoritățile elene, referitoare la transportul mașinilor electrice pe feriboturi. Potrivit noilor reglementări, emise de Ministerul Transportului Maritim din Grecia pe 16 aprilie, șoferii trebuie să se asigure că bateriile mașinilor electrice au un nivel maxim de încărcare de 40%, iar buteliile de gaz, de 50%.
Am ajuns la ferry Igoumenitsa cu mașina încărcată 86%. M-am dus să întreb la ghișeu. Mai să mă ia la mișto: „Știm ce scrie în noua lege, dar noi nu avem aparate și nici nu avem personal care să verifice așa ceva. Pentru noi nu este nicio problemă
Român, în vacanță în Grecia cu mașina electrică:
Românul a mai precizat că, pe tot parcursul vacanței, mașina a fost încărcată la cazare, „după ce am primit de la vilă răspunsul că putem încarcă la priza normală de la ei, fără probleme. Am primit un aparat de măsurare și am încărcat, la 2 zile, câte 15-25%”. Fiindcă a consumat „puțin”, gazda nu l-a mai taxat suplimentar
Traseul spre casă:
- Drumul pe continent la 42 de grade, cu mașina plină, cu aer condiționat și 130 km/ h pe autostradă până la Salonic – consum 79% baterie.
- Încărcare hotel Salonic – 102 lei.
- Încărcare Sofia și Ruse.
„Dacă a meritat vacanța cu mașina electrică? Din plin. Pericol? De prea multă relaxare. Mai merg cu mașina electrică în Grecia? De fiecare dată, de-acum încolo”, a concluzionat românul.
Reacțiile la postare în majoritate au fost critice.
„Nu știu ce mașină pe motorină aveai tu, dar eu pe 3.000 de kilometri dau maximum 1.200 de lei. Ce nu îmi place mie la electrice și de ce nu mă atrag e fix faptul că, deși opresc să mă odihnesc, opririle sunt scurte, în niciun caz cât să încarc mașina. Și aceste opriri se fac fix unde am eu chef, nu în funcție de stațiile de încărcare. Nu o singură dată am oprit în câmp în Bulgaria, am fumat o țigară în 5 minute și am plecat. Asta nu îmi place mie, nu vreau să depind de stații. Și măcar dacă mașinile astea ar avea minim 550-600 autonomie reală, la mașinile accesibile, nu la cele gen Tesla”, a fost un comentariu.
Veniți prin online și lăudați cât de cool e să mergi cu mașina electrică de 35.000 euro cu autonomie de 350 de kilometri, in vacanță de 3.000 km, toate astea ca să salvați 100 euro pe toată vacanța. Nu vă pasă în prima fază de mediul înconjurător, de vreme ce subliniați mărunțisul economisit.
Comentariu la postare:
„Erou național te facem. Cu excursia asta electrificată, ai salvat planeta. Bravo și ține-o tot așa. Noi, muritorii de rând, îți mulțumim și suntem profund recunoscători că ne faci aerul mai puțin poluat”, a fost ironic altcineva.
Un comentator a remarcat problemele cu locurile de încărcare că „a stat unul cu o Tesla vreo jumătate de oră doar să-i găsească pe ăia care au parcat pe locurile de încărcare”.
„Cred că ai mers cu aerul condiționat deconectat”, a scris altcineva.
„Știți ce mi se pare straniu, că plătește peste 30.000 € pe o mașină electrică, apoi se laudă că merge în Grecia cu 3 lei, cost transport! Și acum recunoaște, mașina ta eco, îți făcea ea programul și traseul cum vrea ea, nu cum vrei tu“, a concluzionat un urmăritor.
„Cunoașteți vreo tehnologie care a fost perfectă din prima? La un moment dat se va găsi o soluție la problemele electricelor sau o noua tehnologie ce poate deriva din ele. Evoluția e pe etape!”, a fost un alt comentariu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
TZTZ • 28.06.2024, 09:42
Mda...ce sa zic. Tipic romanesc...ne laudam cu incarcare gratuita...ce este moca este sfant pentru romani...grecii spun sa nu ai masina incarcata mai mult de 48%, dar tu te duci cu 80% si te mai dai si mare ca te-au lasat...Si grecii popandai ca puteau sa verfice incarcarea bateriei uitandu-se pe bordul masini, dar le place si lor munca ca si romanilor...In rest ce sa zic...fiecare cum ii place
JeanDeHrean • 28.06.2024, 09:17
Mai e loc de pus botul? Poluarea nu se face la spatele masinii aici sunt de acord dar se face poluare, nu va pacaliti singuri, panourile acelea solare polueaza cand sunt produse si cand sunt casate, ca sa nu mai zic de termocentrale, centralele nucleare si bomboana de pe tort, minele din Africa unde sunt folositi si copii, foarte sustenabil. Dar daca e in Africa e ok pentru ca Africa zici ca e pe alta planeta si nu-i afecteaza. Eu as zice sa se declare pandemie de ipocrizie si sunt curios cine s-ar vaccina.
thecite • 27.06.2024, 19:55
Cred că ar fi interesant un studiu de sociologie care să analizeze motivele din spatele reacțiilor negative la mesaje de promovare a maşinilor fără emisii. Ne sufocăm de noxe şi căldură, şi aruncăm banii pe carburant ca bogații să fie mai bogați, în loc să fim măcar în al 12-lea ceas mai grijulii cu mediul şi finanțele. Cum era vorba aia, prostia şi domnia se plătesc în viață... dar şi în viețile urmaşilor.
gigiladrea • 27.06.2024, 21:36
thecite • 27.06.2024, 19:55
Cred că ar fi interesant un studiu de sociologie care să analizeze motivele din spatele reacțiilor negative la mesaje de promovare a maşinilor fără emisii. Ne sufocăm de noxe şi căldură, şi aruncăm banii pe carburant ca bogații să fie mai bogați, în loc să fim măcar în al 12-lea ceas mai grijulii cu mediul şi finanțele. Cum era vorba aia, prostia şi domnia se plătesc în viață... dar şi în viețile urmaşilor.
nu e mesaj negativ romania a dat cele mai mari sume din ue mult mai mari decat germania desigur ptr cei care traiesc la un nivel de viata mai apropiat de al nemtilor si refuza sa vada mizeria din tara cu cei mai numerosi saraci din ue in valoare absoluta conform eurostat 10.000 de euro moca de la noi toti o fi normal ptr mine care sunt sarac nu e
thecite • 27.06.2024, 23:43
gigiladrea • 27.06.2024, 21:36
nu e mesaj negativ romania a dat cele mai mari sume din ue mult mai mari decat germania desigur ptr cei care traiesc la un nivel de viata mai apropiat de al nemtilor si refuza sa vada mizeria din tara cu cei mai numerosi saraci din ue in valoare absoluta conform eurostat 10.000 de euro moca de la noi toti o fi normal ptr mine care sunt sarac nu e
M-am referit la reacțiile negative listate în articol. Din nefericire sunt foarte multe maşini vechi şi foarte poluante în România şi a fost nevoie de un impuls cât să-i ajute pe oamenii de rând ca noi să vadă ce înseamnă maşină electrică şi să le arate şi altora. Cine-şi permite Tesla continuă să cumpere Tesla şi fără acel ajutor care acoperea un procent relativ mic din cost. Oricum, majoritatea au făcut împrumuturi pentru a lua o maşină cu autonomie mai mare, deci i-a ajutat să plătească dobânda. Nu au fost vânzări foarte multe ca în alte țări şi se ştia că nu va rămâne la acel nivel subvenția. Primul articol peste care am dat pe tema asta, cred că merită citit în detaliu: https://www.motorfinanceonline.com/news/incentives/