Un accesoriu inventat şi realizat la Braşov îşi propune să reinventeze felul în care lumea iluminează bicicletele. Astfel, un inginer şi un antreprenor pasionaţi de ciclism spun că proiectul lor ar urma să salveze vieţi. Cei doi s-au gândit că dacă maşinile şi bicicletele îşi împart strada în toate oraşele lumii, iar maşinile au două faruri, și bicicletele ar trebui să aibă la fel.

Octavian şi Ciprian spun că principala cauză a accidentelor ce implică biciclişti este lipsa vizibilităţii, iar plecând de la acest lucru, cei doi au realizat un proiect ce încorporeaza tehnologii ultracompacte de iluminare şi ignoră complet designul conventional al luminilor de bicicletă. ”Lumma este un sistem de lumini 360 de grade, integrat complet în manşoanele bicicletei. Fiecare dintre cele două manşoane are o lumină albă cu rol de far, o lumină roşie pentru stop şi un laser roşu ce delimitează spaţiul pe care îl ocupă bicicleta. Nu una, nu două, ci trei lumini la fiecare capăt al ghidonului”, a explicat Octavian Richea, unul dintre cei doi braşoveni.

Testat de cicliști

Acesta mai spune că luminile albe luminează drumul şi marchează de la distanţă limitele bicicletei, cele roşii au scop de a delimita din spate lăţimea ghidonului (care reprezintă lăţimea maximă a bicicletei şi a biciclistului), iar laserele delimitează spaţiul ocupat, pentru participanţii la trafic aflaţi aproape de ciclist. Astfel, se formează un contur de lumină vizibil din orice unghi. Tehnologia a fost patentată de cei doi sub numele de ”Outlight” şi, spun ei, reprezintă viitorul în materie de siguranţă pe bicicletă.

Prototipul ”Lumma” a fost dezvoltat încă din martie 2015 şi a fost trimis pentru testare unor personalităţi din lumea ciclismului şi prieteni din ţări europene. Luminile sunt reîncărcabile, graţie unui port microUSB, iar bateriile de tip Litiu-Ion au o autonomie de aproximativ 5 săptămâni, în condiţii de utilizare zilnică.

Produsul a ajuns la stadiul final de dezvoltare şi va fi lansat printr-o campanie internaţională de crowdfunding, o formă evoluată e colectare de fonduri care elimină sistemul clasic de donaţie şi îl înlocuieşte cu o metodologie de tip recompensă. Practic, iniţiatorii unui proiect creează în jurul lor o reţea ai cărei membri oferă bani în schimbul serviciilor sau produselor generate de proiect. Octavian şi Ciprian speră că vor putea începe producţia în masă şi livrarea în întreaga lume.

Prețul unui astfel de produs este în prezent evaluat la 100 de dolari, însă dacă vor începe producția în masă, prețul ar putea să scadă la 40 de dolari.

 
 

Urmărește-ne pe Google News