Cei care vizualizează reclama formată din trei slide-uri sunt incitaţi cu această propoziţie în primul dintre ele, urmând ca apoi, să fie direcţionaţi pe site-ul de ştiri pentru a înţelege cum de suntem toţi ţigani: „Cine citeşte presseurop.eu ştie mai bine”.

Reclama, care este clar discriminatorie, nu poate fi vizualizată de pe IP-urile din România, fiind restricţionată pentru Germania, Austria şi posibil alte câteva ţări europene.

Contactat de Libertatea.ro, Mihai Fanache. Media Manager la Mediacafe, companie care se ocupă şi cu partea de advertising a Yahoo România, ne-a spus că „advertiserul a ales să folosească un copy foarte agresiv pentru a atrage atenţia, chiar dacă politica lor editorială este una foarte obiectivă în ceea ce priveşte România”. Mai mult, reclama rulează în mai multe ţări, cu diverse mesaje adaptate în funcţie de publicul ţintă. „Deoarece Yahoo! ia foarte în serios aceste probleme în toate ţările în care operează, am cerut suspendarea imediată a reclamelor până când advertiserul va furniza materiale mai puţin discutabile”, a adăugat Mihai Fanache.

 
 

Urmărește-ne pe Google News