Bărbatul din Filipine are asigurată cazarea și poate încasa chiar și 6.000 de lei, în anumite luni.
„În Filipine, salariul de șofer de TIR nu era de ajuns, nu îmi satisfăcea nevoile financiare. În România am salariul dublu față de cel din Filipine. Este greu prima dată, dar în timp am învățat să îmi controlez sentimentele. Prima prioritate este să câștigi bani pentru a-ți susține copiii, pentru că ei studiază. Deci momentan nu ne gândim la sentimente”, a mărturisit bărbatul, conform sursei citate.
În situația șoferului de TIR din Filipine se mai află alți mai bine de 10.000 de angajați străini care au decis să vină în țara noastră pentru a munci. În plus, în anul 2025, România ar urma să-și mai deschidă porțile pentru alți 3.000 de filipinezi, care ar urma să fie șoferi de TIR.
Muncitori străini în România
„Lipsa forței de muncă este acută, nu sunt șoferi români. În momentul de față avem 157 de camioane, mai băgăm 35, camioanele generează costuri dacă nu sunt folosite și trebuie să aducem în continuare”, a spus Raluca Tache, director la o companie de transporturi.
La sfârșitul lunii august a anului în curs, peste 80.000 de cetățeni străini din afara Uniunii Europene aveau drept de ședere în scop de angajare valabil în România, conform unor informații oficiale citate de Profit.ro.
Mai exact, peste 20.000 de oameni vin din Nepal, iar mai bine de 16.000 din Sri Lanka. În plus, și cetățenii indieni aleg să vină în România: 181 de femei și peste 8.000 de bărbați.