Reintegrarea după un accident industrial este posibilă din străinătate, conchide un judecător. Un șofer român, care locuia în Olanda în camionul său, s-a îmbolnăvit și s-a recuperat la domiciliul său din România. Angajatorul olandez a refuzat să-i plătească în continuare salariul, dar potrivit judecătorului, acest lucru e ilegal.

Românul s-a angajat la compania olandeză în 2020. Câștiga mai mult de 3.000 de euro brut pe lună. Trei ani mai târziu, după un accident industrial, bărbatul s-a îmbolnăvit. În aceeași lună, a plecat în țara natală.

Angajatorul său nu a fost foarte mulțumit de asta, compania se aștepta ca bărbatul să rămână în Olanda, dar el nu are o casă acolo. De obicei, dormea în parcările de pe autostrăzi, în camionul său. Deși compania oferă locuințe șoferilor străini, condițiile sunt îngrozitoare. Sunt zece paturi pentru optzeci de șoferi.

Au urmat apoi șicanele. Firma știa că bărbatul domicilia în România, dar programa totuși întâlniri fizice cu medicul companiei. De asemenea, șoferului i se comunică de către angajator că poate efectua lucrări administrative ușoare, dar medicul companiei concluzionează ulterior că această activitate nu este adecvată pentru starea lui de sănătate.

Pentru că bărbatul nu se prezintă la programări sau la serviciu, angajatorul decide înghețarea plății salariilor. Din octombrie 2023, șoferul nu a mai primit niciun cent în cont.

Șoferul a decis să dea angajatorul în judecată și să recupereze salariile neplătite. Judecătorul a considerat că este „rezonabil” că bărbatul s-a mutat în România după accidentul său, deoarece condițiile sale de viață nu erau foarte bune în Olanda.

În plus, nici prezența lui în Olanda nu este necesară pentru o reintegrare corectă: „În principiu, acest lucru este posibil și de la distanță, prin solicitarea de informații de la medicii curatori sau prin angajarea unui expert în recrutări în România, care să investigheze opțiunile de angajare pe care le consideră judecătorul”.

Șoferul român își va primi, așadar, salariile restante. Suma se ridică la aproximativ 25.000 de euro, dar angajatorul său trebuie să plătească o sumă suplimentară ca dobândă. Compania este, de asemenea, responsabilă și pentru cheltuielile de judecată, în valoare totală de peste 3.000 de euro. Șoferul român va rămâne angajat al companiei.

 
 

Urmărește-ne pe Google News