„Se vede clar că nu poți trece cu un camion de 38 de tone, nu este posibil!”, spune o polițistă municipală echipei televiziunii franceze, în timp ce se întoarce în zona interzisă în care a intrat un camion, la sfârșitul săptămânii trecute. „A smuls o streașină la dus și un panou la întors”, adaugă ea.
Câteva pagube, deci, dar mai ales un semn de întrebare. De ce, în ciuda interdicției, a panourilor de la intrarea în sat și a avertismentelor unui localnic, acest camion de 38 de tone și șoferul său român s-au trezit acolo? „Singura scuză pe care o avea era că a urmat GPS-ul, asta ne-a spus”, afirmă polițista. Un GPS evident prost informat și un șofer încăpățânat. Au fost necesare peste o oră și jumătate de manevre delicate pentru a elibera satul.
„A mers cu spatele tot satul, săracul, și nici nu vorbea limba, deci nici asta nu l-a ajutat”, a comentat o localnică. „M-am dus la fereastră să văd ce se întâmplă și într-adevăr, era un camion blocat, cu oameni care încercau să-l dirijeze cum puteau. Dar chiar a trecut la limită printre case”, a spus o alta.
Incidentul a fost suficient pentru a-l exaspera pe primarul comunei, care încă nu a găsit soluția pentru a evita astfel de situații. „Nu este prima dată când se întâmplă și știu că am omologi din comunele învecinate care au în mod regulat aceeași problemă”, s-a plâns Frédéric Toussaint. O problemă în creștere în toată Franța, așa cum o arată fotografiile publicate în presa locală franceză în ultimele luni.
De fiecare dată, e vorba despre șoferi care nu au văzut indicatoarele și au urmat orbește GPS-ul. Conform TF1, acest lucru se întâmplă din ce în ce mai des în toată țara, cauzând pagube și blocând sate întregi, în ciuda eforturilor autorităților locale de a interzice accesul camioanelor în zonele nepotrivite.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro