Fotograful olandez Tom van Oossanen a fost cel care a surprins parcursul spectaculos al navei, care a fost ghidată cu ajutorul unor remorchere, trecând extrem de aproape pe lângă case și biserici.
Potrivit lui Oossanen, în fiecare an între patru și șase superiahturi sunt transferate de-a lungul acestei rute până la mare. Puține sunt însă la fel de mari precum cea lansată acum, numită momentan Proiectul 817.
„Cele două șantiere navale se află destul de departe de Marea Nordului, așa că, pentru a transporta iahturile, trebuie să parcurgă un mic canal spre Rotterdam”, explică fotograful.
Este singura cale de urmat. De-a lungul traseului, unele părți ale canalelor sunt cu doar câțiva metri mai late decât iahtul, care are o lățime de 44,7 picioare (13,6 metri), așa că transferul a necesitat o atenție deosebită.
„Ei (n.r. – designerii) probabil că nu mai puteau adăuga nici un centimetru la lungimea ori lățimea navei”, a precizat Tom van Oossanen.
În cât timp se face transferul unei astfel de nave?
Durata unui astfel de transfer depinde de mai mulți factori, cum ar fi vântul și programul podurilor, și poate dura între două și patru zile. În acest caz, având în vedere dimensiunile iahtului, a durat chiar patru zile.
„Este întotdeauna o operațiune amplă. Toată lumea s-a oprit să se uite”, spune Oossanen pentru CNN Travel.
Însă aceste manevre duc la apariția unor probleme serioase atât pe uscat, cât și pe apă. „Ai o programare la dentist? Atunci nu vei ajunge la timp. Uneori este nevoie de o oră pentru a trece nava de un pod și, din cauza volumului mare de trafic pe care îl avem în Olanda, apar întârzieri”, mai spune fotograful.
Fotograful a fost dornic să imortalizeze această călătorie, deoarece consideră că poate fi ultima dată când o navă cu astfel de dimensiuni este transportată de-a lungul acestei rute. Un alt șantier naval este construit într-un oraș olandez, ceea ce va permite lansarea navelor direct în Marea Nordului.
Captură video