La vremea respectivă, incidentul a fost relatat de blogul Idei și subterfugii. Rezumatul: un cetățean a sunat la 112, pentru a reclama un șofer ce părea beat și care circula pe contrasens pe o stradă din Alexandria. Operatoarea i-a făcut legătura cu operatorul 112 care era de serviciu la Inspectoratul Județean de Poliție din Teleorman. Reclamantul încearcă îi explică polițistului de ce a sunat, dar omul legii repetă de trei ori „Așa, și?”, după care legătură telefonică se întrerupe (înregistrarea integrală a convorbirii poate fi ascultată mai jos).
Libertatea a contactat IPJ Teleorman, pentru o reacție față de incidentul relatat.
„Inițial, în cazul polițistului respectiv a fost declanșată o cercetare prealabilă. Ne-am autosesizat, pentru că înregistrarea acelei discuții a fost publicată pe site-urile de socializare. Dar prin decizia CCR 392 din 2.07.2014, prevederile Ordinului MAI 400/2004 privind regimul disciplinar al polițiștilor au fost declarate neconstituționale. Au fost declarate neconstituționale și prevederile articolului 59, aliniatul 2, articolului 60, aliniatul 1 și articolului 62, aliniatul 3 din Legea 360/2002, fapt pentru care cercetările prealabile au fost suspendate”, ne-a declarat Iulian Orbeșteanu, șeful serviciului cabinet din IPJ Teleorman.
Rugat să explice mai pe înțelesul cititorului, Iulian Orbeșteanu a precizat: „Polițistul respectiv a fost atenționat la vremea aceea cu privire la modul de relaționare cu cetățenii și a fost monitorizat timp de o lună în îndeplinirea sarcinilor de serviciu și a relațiilor cu cetățenii. S-a ajuns la concluzia că a fost un caz izolat. Nu am mai avut parte de asemenea incidente, iar polițistul lucrează și astăzi la noi”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro