Locomotiva trenului internațional IR 72 Traianus, care circula pe ruta București – Timișoara – Budapesta, se defectase, iar operatorul feroviar a folosit locomotiva trenului R-E 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta spre București.
Pasagerii acestuia au fost lăsați fără locomotivă – și fără aer condiționat – în halta Măldăeni, din județul Teleorman, timp de 94 de minute.
Trenul internațional a continuat drumul până la Craiova cu noua locomotivă, unde a fost înlocuită tracțiunea, iar locomotiva a făcut drum întors la Măldăeni, de unde a reluat drumul către București.
Conform sursei citate, operatorul de stat a recurs la această variantă deoarece pasagerii de pe trenul internațional pot cere despăgubiri în cazul unor întârzieri mai mari de 60 de minute, în vreme pentru călătorii interni acest lucru nu se aplică.
În România, regulamentul european care apără drepturile pasagerilor se va aplica efectiv din 2029, conform sursei citate. Initial, acestea trebuiau să se aplice din 3 decembrie 2024, dar Guvernul a obținut o nouă amânare.
Reprezentanții CFR Călători nu au putut fi contactați pentru a oferi o reacție în acest caz.
Vezi rezultate Bac 2023, sesiunea de toamnă! Notele au fost publicate pe edu.ro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro